loading...
فرنام بسپار
فرنام بسپار بازدید : 24 جمعه 14 خرداد 1400 نظرات (0)

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سومین نشست کارگروه تحقق شعار سال با موضوع "بررسی اثرات خاموشی برق بر صنایع استان کرمان" صبح امروز با حضور محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مهرابی معاون امور اقتصادی استاندار کرمان و تعدادی از مسئولان استان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برگزار شد.

دولت باید زیرساخت‌های لازم برای تولید را فراهم کند

استخر کشاورزی

در این جلسه سید مهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با بیان اینکه انتظار است در سال جاری همه برنامه‌ها در راستای تحقق شعار باشد اظهار داشت: متاسفانه آنچه که شاهد آن هستیم خلاف این واقعیت است.

وی با بیان اینکه نه تنها اقدامی برای حمایت جدی از تولید و تولیدکنندگان انجام نشد گاهی با بخشنامه‌ها و برخی اقدامات مانع تولید هم شدند افزود: ماحصل اقدامات انجام شده وارد شدن خسارات سنگین به حوزه تولید شد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان تحمیل خاموشی‌ها به صنایع را مصداق این مسئله دانست و گفت: خرید محبوبیت به قیمت اضمحلال و ضرر و زیان بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه خسارت‌های سنگینی به علت قطعی برق به صنایع و واحدهای تولیدی وارد شده افزود: چرا باید سوء تدبیر و عدم برنامه‌ریزی در تامین برق مورد نیاز کشور به جایی برسد که برای داشتن برق مصارف خانگی، واحدهای صنعتی و تولیدی زیان بدهند؟ مسئول این کار کیست؟

عایق بندی استخر

طبیب‌زاده با اشاره به اینکه این اقدامات به هیچ عنوان حمایت و پشتیبانی از تولید نیست ادامه داد: انتظار این است که برای جبران کمبود برق در کشور بحث تولید و فعالان اقتصادی حتماً لحاظ شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با بیان اینکه در سال‌های گذشته هیچ نیروگاه برقی در استان احداث نشده و این مسئله یک سوءمدیریت است تصریح کرد: بخش خصوصی که نباید برق و گاز را تامین کرده و دولت باید زیرساخت‌های لازم برای تولید را فراهم کند.

وی با بیان اینکه این تصمیمات تبعات اقتصادی سنگینی به دنبال دارد گفت: قطع برق صنایع به قیمت تحمیل خسارت‌های سنگینی به کشور است که قابل مقایسه با میزان درآمد شرکت برق از مصارف خانگی نیست.

سهم استان کرمان در خاموشی‌ها بالاتر از میانگین کشوری است

محمدصادق بصیری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در این جلسه با بیان اینکه پیشنهادات برای جلوگیری از خاموشی‌ها باید جامع الاطراف باشد اظهار داشت: کمبود برق در استان کرمان را باید مدیریت کرد تا مشکلات اجتماعی و امنیتی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه سرریز مشکلات اقتصادی امنیتی می‌شود و وضعیت موجود آسیب‌های زیادی به‌دنبال دارد گفت: قطعی برق نارضایتی‌ها در جامعه را افزایش خواهد داد و مردم از این وضعیت ناراضی هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه سهم استان کرمان در خاموشی‌ها از میانگین کشوری بالاتر است افزود: باید این سهم را با تعامل کاهش داد.

قطعی برق و توقف پروژه‌‌های عمرانی

نیروگاه سیکل ترکیبی

حسین مهرابی معاون امور اقتصادی استاندار کرمان در این جلسه با بیان اینکه استان کرمان سه کارخانه سیمان دارد و قطعی برق با توجه به کمبود سیمانی که وجود دارد مشکلات زیادی برای تولید سیمان استان ایجاد کرده است اظهار داشت: پروژه‌های عمرانی به دلیل کمبود سیمان متوقف شده و حتما باید سیمان مورد نیاز آنها تامین شود.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان ادامه داد: اگر سهم استان کرمان از خاموشی‌ها بیشتر از متوسط کشوری است باید در جلسات پیگیری شده و این سهم را کاهش داد و به حداقل رساند.

خط قرمز استان کرمان تامین برق خانگی است

حمیدرضا حبیبی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه خشکسالی باعث شد نیروگاه‌های برق آبی را از دست بدهیم اظهار داشت: افزایش مصرف برق را داشتیم و در استان پیک بار را عبور کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه صنایع می‌توانند برق را خودشان تامین کنند چرا به دنبال تامین برق خود نمی‌روند گفت: برای این است که وزارت نیرو، برق ارزان به صنایع می‌دهد البته ما تمام تلاش خود را کردیم تا کمبود برق نداشته باشیم و تا حدی که امکان دارد کمترین خاموشی را در صنایع داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای کرمان با اشاره به اینکه تاکید و خط قرمز استان تامین برق خانگی است ادامه داد: مردم در لحظه قطعی برق هیچ راه حلی ندارد اما صنایع می‌توانند این مسئله را مدیریت کنند.

چه کسی پاسخگوی خسارت سنگین صنایع در خاموشی‌‌ها است؟

ژئوممبران

عباس جبالبازی رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه حدود چهار سال است که قطعی برق صنایع داریم اظهار داشت: امسال سال پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها است اما از ابتدای سال تاکنون هیچ تغییری در نگرش‌ها برای حمایت از تولید اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه برق یکی از زیرساخت‌های مهم برای تولید است و ما هنوز اولویت‌های اولیه تولید را نداریم گفت: یک بنگاه با 50 نفر نیرو وقتی به‌دلیل قطعی برق تعطیل شود به‌ازای هر ساعت خاموشی خسارات سنگینی دیده و هزینه زیادی را متحمل می‌شود که هیچ کس پاسخگو نیست.

بیشتر بخوانید
مدیریت مصرف برق در استان کرمان نیازمند مشارکت همگانی است؛ خاموشی بزرگترین مزرعه رمزارز کشور

واکنش رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به قطعی برق؛ بی‌برنامگی در وزارت نیرو بیداد می‌کند‌/ طلب 32هزار میلیارد تومانی نیروگاه‌ها از دولت

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق استان کرمان با اشاره به اینکه حقوق این کارگران و نیروهایی را که بیکار در کارخانه ایستادند را چه کسی پرداخت می‌کند عنوان کرد: حدود دو هزار واحد صنعتی در استان داریم که هزار و 500 واحد آن فعال است و در ایام قطعی برق میلیاردها تومان ضرر کردند.

جلوگیری از تبخیر آب

وی با بیان اینکه اگر قرار باشد قطعی برق ادامه داشته باشد تولیدی باقی نمی‌ماند که از آن حمایت کنیم تصریح کرد: زمستان سال گذشته نیز به‌دلیل کمبود گاز تولید تعطیل شد و این خسارات کمر تولید را می‌شکند.

منبع سایت خبری تسنیم

فرنام بسپار بازدید : 20 جمعه 14 خرداد 1400 نظرات (0)

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شیراز ، قطعی برق که از روز شنبه یکم خردادماه به طور غیرمنتظره‌ای در سطح کشور و استان فارس رخ داد، گلایه‌های زیادی را از سوی شهروندان و تبعات زیادی را به همراه داشت. این قطعی گسترده، شوک بزرگی به صاحبان بخش صنعت وارد کرد تا در کنار به دوش کشیدن بسیاری از مشکلات اقتصادی، وارد آمدن خسارات متعدد به مواد اولیه و تاسیسات خود را نیز به نظاره بنشینند.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

صنعتگران استان فارس و کلانشهر شیراز در نشستی با مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گلایه‌های خود بابت قطع برق و خسارات ناشی از آن را اعلام کردند و خواستار چاره‌جویی در این زمینه شدند اما چند ساعتی از برگزاری این نشست نگذشته است که مجددا صنعتگران استان فارس در تماسی با این خبرگزاری مجددا از قطعی برق واحد‌های تولیدی و صنعتی خود خبر دادند.

نماینده صنعتگران در بخش تامین آب شهرک صنعتی شیراز خطاب به مسئولان حاضر در این جلسه اظهار داشت: خاموشی چند روز قبل برق سبب سوختن یکی از پمپ‌های چاه آب ما شد که با توجه به شرایط بی‌آبی در حال حاضر ما در یک شرایط سخت قرار گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه علی‌رغم وجود چاه‌ها نمی‌توانیم آب مورد نیاز خود را تامین کنیم، افزود: بعد از ظهر‌ها با افت شدید فشار آب روبه‌رو هستیم، باید مخزن‌ها را ببندیم تا آب به مدار نیاید و برای فردا ذخیره شود تا صنعتگرانمان بتوانند استفاده کنند. حالا شما حساب کنید در این شرایط یکی از چاه‌های ما به علت قطعی برق و سوختن موتور از کار بیفتد. چه اتفاقی می‌افتد؟ برق که این شکلی به تولید ضربه و لطمه می‌زند، پمپ آب هم که به علت قطعی برق به این شکل بسوزد ما چه جوابی باید به صنعتگر بدهیم؟

ورق ژئوممبران ایرانی

جعفرزادگان مدیرعامل شرکت شایان توان نیروگاه جهرم گفت: قبل از اینکه تمام این خاموشی‌ها رخ دهد مجموعه نیروگاه‌داری استان فارس که چند شرکت هستیم و آماده راه‌اندازی هستیم و با توجه به مشکلات حقوقی و قراردادی که با وزارت نیرو داریم هنوز متاسفانه نتونستم وارد مدار بشویم و پتانسیل 30 مگاوات در استان خاموش است و مسئولان کشوری و استانی اطلاع دارند و با حمایت جزیی می‌توانند مشکلات تمام صنعتگران را با به مدار آوردن این 30 مگاوات برطرف کنند.

طیبه زارع کارشناس واحد تولیدی دیگر گفت: با توجه به قطعی برق پیش آمده ما تنها در همین ساعت 3 تن از محصول خود را از دست دادیم و 200 میلیون تومان ضرر و خسارت دیدیم، چه کسی باید پاسخگوی ما باشد؟ چرا قبل از قطعی برق تدبیری برای صنعتگران اندیشیده نشده است؟

وی اذعان داشت: در شرایطی که برق چندین بار قطع می‌شود، چطور می‌توان از تولید حمایت کرد، این در حالی است که انتظار می‌رفت با نام‌گذاری امسال به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها وزارت نیرو و شرکت برق با تدبیر بیشتری نسبت به مدیریت تامین و قطع برق صنایع و واحد‌ها اقدام کنند.

دیگر فعال صنعتی نیز با بیان اینکه تولید صنعتگران به دلیل قطعی برق مختل شده است اظهار داشت: خاموشی برق صنعتگران به دور از انصاف است و از شما مسئولان امر می‌خواهیم تا صدای ما را به وزارت نیرو منعکس کنید تا مشکل قطعی برق و نگرانی‌ها برطرف شود.

پوشش استخر کشاورزی

حسین پناهی مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس نیز گفت: واحد‌های صنعتی خرد، کوچک، و متوسط در کشور بیش از 94 درصد از صنایع موجود در کشور را شامل می‌شود و از طرفی دیگر این واحد‌ها نقش به‌سزایی در اشتغال و تولید کشور ایفا می‌کنند و در حال حاضر تقریبا نزدیک به 60 درصد از واحد‌های صنعتی و 27 درصد از واحد‌های معدنی، راکد و نیمه فعال است که خود این امر پیامد‌هایی نظیر بیکاری، واردات بی‌رویه (خروج ارز از کشور) ناامیدی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شده است.

وی گفت: لذا با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها سازمان بسیج مهندسین صنعت، معدن طرح صنعت یار و معدن یار را با هدف کمک به احیای صنایع و معادن راکد و نیمه فعال به منظور توسعه و شکوفایی این صنایع با رویکرد توسعه فضای کسب و کار با ایجاد هماهنگی و همکاری با دستگاه‌های مرتبط برای پشتیبانی موثر از واحد‌های تولیدی، کمک به تثبیت اشتغال، فرهنگ‌سازی صنعتگران به مشاوران و متخصصین متعهد و دلسوز برای حل مشکلات صنعت به صورت میدانی شروع کرده که این نشست در راستای برطرف شدن مشکلات صنعتگران انجام شد تا صدای آن‌ها به گوش مسئولان استانی برسد.

بیشتر بخوانید
قطعی برق، نفس صنایع استان گلستان را گرفت

گلایه صنایع مشهد از قطعی برق؛ چرا برنامه‌ریزی قبلی صورت نگرفت؟

خسارت میلیونی صنعتگران شیرازی از قطعی برق؛ مسئولان به داد تولید برسند

پناهی گفت: سازمان بسیج مهندسین صنعتی دارای 17 کانون تخصصی در کل استان دو دفتر کلینیک صنعتی در شهرک صنعتی و دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای استان آماده دریافت مستندات مشکلات واحد‌های صنعتی و معدنی است.

وی افزود: بعد از پایش و عارضه‌یابی واحد صنعتی به‌صورت میدانی با هم افزایی و کمک دستگاه قضایی، در کارگروه مشترک حمایت حقوقی و قضایی و همچنین ستاد تسهیل استان با دبیری اداره کل صمت استان مشکلاتشان بررسی و پیگیری مصوبات اقدام می‌شود.

پناهی با بیان اینکه در مدت شروع طرح تعداد 525 واحد صنعتی و تعداد 62 معدن بازدید میدانی داشتیم و مشکلات آن‌ها از لحاظ زیرساخت و حوزه قوانین و مقرارت تجارت و مالی بررسی شد، از مسئولان خواست تا نسبت به رفع مشکلات صنایع در موضوع زیرساخت (روشنایی برق، ایجاد آتش‌نشانی، مشکلات آب و غیره) در شهرک صنعتی شیراز همکاری لازم را انجام دهند.

  صنعتگران رعایت کنند، خاموشی در شهرک صنعتی شیراز نداریم  

ورق استخر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز خواستار همراهی و همکاری صنعتگران مجموعه شهرک بزرگ صنعتی این کلانشهر در کاهش مصرف برق در طول روز شد و گفت: در صورت کاهش درصدی از مصرف، قطعا شاهد عدم خاموشی در این مجموعه صنعتی خواهیم شد.

جلال زارعت‌پیشه با بیان اینکه صنعت برق یک صنعت به هم پیوسته است و همیشه باید طراز تولید و مصرف صفر باشد گفت: حتی یک لحظه هم نباید تعادل تولید و مصرف بهم بریزد.

وی ادامه داد: توان تولید برق در یکسری از نیروگاه‌ها بدون هیچ تغییری، همیشه ثابت است و این نوع از نیروگاه‌ها پایه شبکه را تامین می‌کنند اما توان تولید یکسری از نیروگاه‌ها ثابت نیست و متناسب با تغییرات مصرف کننده، تولید خود را به صورت لحظه‌ای تغییر می‌دهند که طراز تولید و مصرف به هم نخورد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز تصریح کرد: اگر طراز تولید و مصرف به هم بخورد به عنوان مثال اگر برای چند ثانیه مصرف بیشتر از تولید شود، افت فرکانس شروع می‌شود و در این مدت سیستم کنترل نیروگاه‌ها با مشکل مواجه شده و اگر میزان افزایش مصرف را جبران نکند، شبکه از دست می‌رود و اوت اتفاق می‌افتد و در نهایت نیروگاه‌ها پشت سر هم از مدار خارج و فروپاشی کلی رخ می‌دهد.

زراعت‌پیشه خاطرنشان کرد: در صورت بروز چنین اتفاقی، اگر چه نیروگاه‌های گازی در مدت کوتاه به‌زودی به مدار برمی‌گردند اما چند روز زمان نیاز است تا نیروگاه‌های بخار به مدار برگردند و این موضوع برای دیسپاچینگ ملی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی به بروز خاموشی‌ها در یک ماه اخیر هم اشاره و علت آن را تولید محدود ذکر و عنوان کرد: بیش از 85 درصد افزایش مصرف برق در ساعات اوج را شاهد بوده‌ایم که تامین بیشتر از آن امکانپذیر نیست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه تعویض سوخت نیروگاه اتمی دوماه طول می‌کشد و این گونه نیست که از قبل برنامه‌ریزی کنیم گفت: همزمان با فصل گرما و ورود نیروگاه‌ها به مدار، مصرف بالا می‌رود.

زراعت‌پیشه ادامه داد: از طرفی بارندگی‌ها کم بوده و امسال بیش از 50 درصد توان تولیدی کاهش پیدا کرده و در این شرایط آبی هم پشت سد‌ها نیست و بنابراین 3 تا 4 هزار مگابات تولید از دست داده‌ایم.

استخر ژئوممبران

وی با بیان اینکه در شهرک صنعتی شیراز تنها 2 ساعت نوبت خاموشی داده شده است، خواستار همراهی و همکاری صنعتگران این مجموعه صنعتی در کمک به کاهش خاموشی‌ها با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز اضافه کرد: کارخانه سیمان یکی از کارخانه‌های بسیار پرمصرف محسوب می‌شود و اگر چه سهم انرژی در این کارخانه بالای 10 درصد است اما برق این کارخانه قطع نشد و نخواهد شد، از سال 82 و در انعقاد تفاهم‌نامه با این کارخانه مقرر شده بود که آن‌ها در ساعت‌های مازاد تولید، حداکثر استفاده از تولید برق داشته باشند و معمولا از 12 تا 8 صبح کار می‌کنند و در ساعات روز مصرف خود را کاهش می‌دهند و با این کار نه برای ما و نه خودشان مشکلی ایجاد نشده است.

زراعت‌پیشه خطاب به صنعتگران شهرک صنعتی شیراز گفت: به دنبال این نیستیم که شما خط تولید را بخوابانید؛ وظیفه ما تامین برق است و نه خاموشی اما اگر همکاری کنید و میزان مصرف در ساعاتی از روز به اندازه درصدی کوچک هم کاهش دهید، تعهد می‌دهیم که برق شهرک صنعتی هیچ گاه قطع نشود.

وی از تجربه عملی این اقدام در شهرک صنعتی زرقان اشاره و بیان کرد: توافق‌نامه‌ای با صنعتگران این مجموعه امضاء شده و مقرر شده در ساعاتی از روز که با اوج مصرف برق مواجه هستیم درصد برق خود را کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز تصریح کرد: اگر یک واحد صنعتی همکاری کند و مابقی حضور نداشته باشند، پاسوز دیگر صنایع می‌شوند، لذا باید تمام مجموعه صنعت همکاری کنند تا عده‌ای از صنایع قربانی دیگری نشوند.

 زراعت‌پیشه به فعالیت ماینر‌ها که برخی از آن‌ها هم به صورت قاچاق و غیرقانونی در حال کار هستند، اشاره و اظهار داشت: ماینر‌ها حداقل باید تا 15 شهریور از مدار خارج شوند تا با خاموشی‌های کمتری روبه‌رو شویم.

لایه استخر

وی با بیان اینکه پایش صنعت برق لحظه‌ای است و برای کاهش مصرف به طور مسمتر کنترل‌ها انجام می‌شود، تاکید کرد: مشکلی در شبکه توزیع و انتقال شهرک صنعتی نیست چرا که دو پست داریم که چند برابر توان شهرک، قدرت انتقال دارد لذا مشکل تنها در بحث تولید است و این مهم هم در حوزه اختیارات شرکت توزیع نیست.

  برنامه خاموشی‌ها به صنایع اعلام شود  

ظفر افشون معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه صنعتگران در این شرایط برای نظام، ایثارگری می‌کنند و مبارزه در میدان تولید کمتر از مبارزه در میدان جنگ نیست اظهار داشت: با همه وجود سختی‌های صنعتگران و کار تولید را احساس کرده‌ام چرا که با توجه به شرایط تحریم و جنگ اقتصادی رهبر معظم انقلاب تاکید دارند در این شرایط اشتغال را حفظ کنیم و مانع‌زدایی‌ها را از بین ببریم.

وی با اشاره به آسیب‌های جبران ناپذیری قطعی ناگهانی برق به حوزه تولید و اشتغال، تاکید کرد: خاموشی‌ها در حوزه صنعتی و تولیدی باید از قبل برنامه‌ریزی و یک هفته قبل در اختیار واحد‌ها قرار بگیرد و بخش صنعت متناسب با برنامه قطعی برق تولید واحدهایشان را سامان دهند و این انتظار معقول و کمترین توقع است.

افشون ادامه داد: ما به‌عنوان بخش دولتی باید خاموشی‌ها را به ساعتی پیش ببریم که پیک تولید صنعتگران نباشد و در ساعت‌های غیرتولید ببریم. چرا که در حال حاضر زمینه تولید 30 مگاوات در این شهرک است و همان گونه که فرمایش صنعتگران درست است باید نخستین برنامه ما مشکلات آن‌ها برطرف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به اینکه قطعی برق اجتناب ناپذیر است اظهار داشت: یکی از راهکار‌ها که باید در کوتاهترین مدت حداقل شوند و مشکلات آن‌ها برطرف شوند و در چرخه تولید برگردند و بررسی کنند که چرا تا الان نتوانستیم به مدار تولید برسانیم و خاموشی که سهم شهرک است را نداشته باشیم.

افشون با بیان اینکه راه‌اندازی و احداث واحد‌های مولد کوچک مقیاس باید در دستور کار قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: واحد‌های تولیدی با همکاری با شرکت توزیع برق با امضای تفاهم‌نامه، مصرف برق خود را در ساعات اوج مصرف به حداقل ممکن برسانند.

وی با بیان اینکه واحد‌های تولیدی برنامه آمادگی خاموشی‌های خود را به اداره برق اطلاع دهند؛ تا برای آن‌ها برنامه‌ریزی شود، با پرسش این سوال تصریح کرد: از 3 هزار واحد صنعتی فعال در شهرک صنعتی تاکنون چه تعداد صنعتگر به اداره برق برای امضای تفاهم‌نامه مراجعه و همکاری کرده‌اند که خسارت‌های حداقلی وارد شود.

عایق استخر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در پایان میزان خسارت‌های ناشی از قطعی برق را میلیارد‌ها تومام اعلام کرد و گفت: در کوتاهترین زمان ممکن مشکلات واحد‌های تولیدی در شهرک را بررسی و آن‌ها را وارد چرخه تولید کنیم و شاهد قطعی برق در شهرک‌های صنعتی نباشیم و واحد‌های صنعتی را از قطعی برق معاف کنید.

منبع سایت خبری تسنیم

فرنام بسپار بازدید : 32 جمعه 14 خرداد 1400 نظرات (0)

به گزارش مس پرس، بررسی عملکرد، شفافیت مالی و عملیاتی و پایش فعالیت شرکت‌های زیرمجموعه، از جمله نکات مهمی است که شرکت‌های بورسی باید مورد توجه قرار دهند.

ساخت استخر کشاورزی

به همین منظور و با تاکید مهندس شمس، مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه، جلسات پایش وضعیت عملکردی شرکت‌های زیرمجموعه صنایع مس افق کرمان، شامل شرکت‌های: سرچشمه هامون، همگامان مس، راهوار مس، حکیم مس و ارفع‌سازان، و همچنین جلسات برآورد بودجه هر کدام از این شرکت‌ها در هفته گذشته برگزار شد. لازم به ذکر است مجامع این شرکت ها نیز طی هفته گذشته برگزار شد. گزارش مالی خوب و تراز مثبت مالی نسبت به سال 98 از جمله نکات قابل توجه مجامع شرکت‌های زیرمجموعه صنایع مس افق کرمان بود.

قیمت ورق پلاستیکی

با توجه به چشم‌انداز شرکت‌های زیرمجموعه صنایع مس افق کرمان، پیش‌بینی می‌شود در سال 1400، رشد قابل توجهی را در این شرکت‌ها شاهد باشیم. بر همین اساس قابل پیش بینی است که از طرف علاقه‌مندان به بازار سرمایه، که شناخت و آگاهی کافی نسبت به وضعیت سهام شرکت‌های حوزه مس دارند، عرضه اولیه سهام صنایع مس افق کرمان، مورد استقبال گسترده‌ای قرار بگیرد.

ورق پلاستیکی ژئوممبران
با در نظر گرفتن تراز مالی مثبت این شرکت‌ها، و عملکرد عملیاتی، قراردادهای جاری و توان کافی برای گسترش دامنه فعالیت‌ها، افق روشنی را برای صنایع مس افق کرمان پیشبینی می‌کنیم.

منبع سایت خبری تسنیم

فرنام بسپار بازدید : 46 جمعه 14 خرداد 1400 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم متینیان در نشست خبری مجمع نمایندگان خوزستان که در سالن جلسات اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: حوزه انتخابیه من مارون بوده که سومین میدان نفتی کشور است که روزانه ۶۰۰ هزار بشکه نفت استخراجی دارد و برای همین عضو کمیسیون انرژی شدم؛ همچنین برای استفاده از ظرفیت‌های نفت و کشاورزی اقداماتی نیز انجام شد.

قیمت عایق استخر

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین در حوزه نفت چند پروژه مهم مثل پتروپالایش ابوالفارس با روزانه ۵۰ بشکه خوراک و همچنین توسعه و نگهداشت مارون در رامشیر با ۳۸۴ نفر اشتغال‌زایی انجام شده است.

وی در ادامه به انجام پروژه توسعه و نگهداشت پارسی و پرنج اشاره کرد و گفت: در زمینه کشاورزی نیز کارهای زیادی انجام شد به خصوص در حوزه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری که توضیح آن از حوصله جلسه خارج است.

متینیان افزود: سیکل ترکیبی که سال‌ها قبل کلنگ زنی و راکد مانده بود نیز دوباره فعال شد؛ همچنین تقویت طرح‌های اشتغال‌زایی مثل گلخانه‌ای، گیاهان دارویی، باغات و دیگر مشاغل خانگی از جمله اقدامات انجام شده در راستای رفع معضل بیکاری بود.

وی خبر داد: در زمینه فولاد نیز با یک سرمایه‌گذار وارد مذاکره شده و در نهایت دو شاخه فولاد در شهرک صنعتی مربچه کلنگ زنی شدند؛ همچنین ۷۷ روستا رامهرمز و ۴۶ روستا در رامشیر برای اجرای طرح‌های بهسازی در دست اقدام هستند.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی به برنامه‌ریزی برای آسفالت ۶۰ کیلومتر جاده روستایی اشاره کرد و گفت: در خصوص گازرسانی تا پایان امسال همه روستاهایی که از نعمت گاز برخوردار نبودند از این نعمت برخوردار می‌شوند.

منبع سایت خبری مهر

فرنام بسپار بازدید : 23 جمعه 14 خرداد 1400 نظرات (0)

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، چیلر یا سرد کن ماشینی می‌باشد که به کمک سیکل تبرید تراکمی یا جذبی، گرمای مایع را از آن می‌گیرد.

وظیفه چیلر چیست؟

قیمت عایق استخر خاکی

به صورت کلی وظیفه چیلر این است که به کمک تبخیر و تقطیر سیالی که بین اجزای دستگاه در حال گردش است، گرما را از بخشی به بخش دیگر سیکل یا دوره انتقال دهد.

به صورت ساده‌تر چیلر، سیال را به منظور سرمایش فضا سرد می‌کند تا سیال سرد شده به کمک لوله کشی و پمپ به بخش توزیع کننده هوا برسد. به منظور کیفیت بهتر حرکت سیال بهتر است لوله کشی‌ها عایق بندی باشد.

انواع چیلر چیست؟

* چیلر تراکمی

* چیلر جذبی

چیلر تراکمی چگونه کار می‌کند؟

چیلر تراکمی به کمک انرژی برق و طی یک فرآیند مکانیکی موجب تراکم گاز به وسیله کمپرسور و انتقال آن به کندانسور می‌شود. که در این وسیله دمای گاز متراکم شده توسط سیال سرد، کاهش می‌یابد و به مایع تبدیل می‌شود. در ادامه با عبور این مایه از اواپراتور و تبخیر آن، مایع سرد کننده گرمای نهان تبخیر را جذب کرده و سبب ایجاد برودت می‌شود.

انواع چیلر تراکمی

چیلر تراکمی آب خنک

در این نوع از چیلرها، خنک شدن کندانسور وابسته به تبادل انرژی با آب است. به این ترتیب که مبرد گرم از کمپرسور وارد کندانسور شده و به کمک برج خنک کننده آب با دمای مناسب از داخل لوله‌ها عبور می‌کند.

چیلر تراکمی هوا خنک

در این نوع از چیلرها، خنک شدن کندانسور وابسطه به تبادل انرژی با هوای محیط است. به این ترتیب که مبرد گرم از کمپرسور وارد کندانسور شده و هوای محیط به کمک فن‌های دمنده یا مکنده از روی لوله‌ها عبور می‌کند.

چیلر

چیلر جذبی چیست؟

عایق استخر

کارکرد چیلر جذبی تفاوت چندانی با چیلر تراکمی ندارد. تنها تفاوت این دو نوع چیلر در نوع افزایش فشار مبرد برای خروج از اواپراتور و انتقال آن به کندانسور است. در چیلر جذبی بخار آب خارج شده از اواپراتور توسط لیتیوم بروماید جذب می‌شود. پمپ آب و مایع جذب کننده را به مولد حرارتی منتقل می‌کند. در نتیجه این فرآیند محلول گرم می‌شود، آب موجود در آن تبخیر شده و وارد کندانسور می‌شود. ما بقی فرایند شبیه چیلر تراکمی می‌باشد.

فروش چیلر

فروش چیلر توسط شرکت‌های تهویه مطبوع صورت می‌گیرد و بعضی از این شرکت فروش با اقساط و شرایط هم دارند. فروش چیلر در شرکت تهویه رؤیا نوین ایرانیان ضمن رعایت تمامی استانداردها در ارائه کیفیت بالا، همراه با قیمت مناسب، گارانتی بلند مدت و خدمات پس از فروش محصول صورت می‌گیرد.

چرا تهویه نوین؟

چیلر

تلاش همکاران ما در شرکت تهویه نوین ایرانیان همواره بر آن است تا با حرکت مؤثر در تحقق بخشیدن به مشتری مداری، ارائه محصولات با کیفیت و عملکرد مطلوب، بهینه شدن هزینه‌ها و ارائه خدمات پس از فروش در حداقل زمان رضایت مشتریان خود را جلب نمائیم و باعث افتخار است که با تکیه بر توان مهندسین و صنعتگران داخل کشور موفق به صادرات انواع تولیدات خود از قبیل چیلر هوا خنک و هواساز هایژنیک و… به کشورهای ترکمنستان، افغانستان، عراق و روسیه نیز شده ایم.

مشاوره خرید چیلر

قیمت عایق استخر

جهت خرید چیلر حتماً از یک شرکت معتبر مشاوره بگیرید. زیرا نوع چیلر و نحوه کاربرد آن بسیار مهم می‌باشد که چگونگی انتخاب صحیح علاوه بر اینکه در هزینه‌های شما صرفه جویی می‌نماید سبب می‌شود که کارایی بالاتری در تهویه مطبوع خود احساس کنید.

تماس با مشاوران حرفه‌ای: شماره تماس ۸۸۸۷۴۷۴۱ ۸۸۸۷۴۷۴۲

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع سایت خبری مهر

فرنام بسپار بازدید : 22 جمعه 14 خرداد 1400 نظرات (0)

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، یکی از دغدغه‌های جدی صنایع بالا دستی، جلوگیری از هدررفت انرژی و کمک به حفظ منابع است؛ این روند با کمک شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور روندی تازه گرفت.

ژئوتکستایل

ایزوله یا عایق کردن، فرآیندی است که از دیرباز حتی در دوران باستان، برای جلوگیری از نفوذ آب، هوا یا گرد و غبار به روش‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گرفت و اکنون، با توسعه فناوری‌ها، شکل تازه‌ای یافته است.

روش‌هایی که تا سال‌های گذشته برای تولید عایق‌ها و ایزوله کردن تجهیزات به کار می‌رفت، نیازمند صرف زمان، هزینه و ماده اولیه بالایی بود. همچنین بسیاری از مواد مورد استفاده، چسبندگی چندانی نداشتند.

به کمک پیشرفت فناوری و توسعه دانش شیمی ترکیب‌های تازه‌ای از جمله رنگ‌هایی که علاوه بر زیبایی و استحکام‌بخشی از خواص عایق و نفوذناپذیری برخوردار باشند، مانعی برای هدررفتن انرژی شده و نقش اثربخشی در ایزوله کردن ایفا می‌کنند.

یکی از معیارهایی که در فرآیند بررسی میزان عایق بودن یک پوشش مورد توجه قرار می‌گیرد، میزان انتقال حرارت است که در پوشش‌های تولید شده، این میزان بسیار پایین بوده و کارآیی بالایی را نشان می‌دهد. این پوشش‌ها با وجود ضخامت اندکی که دارند، کار عایق را به خوبی انجام می‌دهند.

استخر ذخیره آب باران

اگرچه بیش از ۲دهه از تولید رنگ‌هایی که به عنوان پوششی برای جلوگیری از هدررفت انرژی حرارتی مورد استفاده قرا می‌گیرند گذشته است، اما فناوری‌ این پوشش‌ها در کشورمان پیشرفت چندانی نداشت. با ورود یک شرکت فناور به این حوزه، با استفاده از فناوری نانو و به کمک ویژگی‌های آب، این پوشش‌ها شکل و کارایی تازه‌ای یافته‌اند.

این شرکت توانسته است ضمن بومی‌سازی این فناوری، نسل تازه‌ای از این عایق را که علاوه بر قابلیت رنگ‌آمیزی، پوشش انرژی نیز به حساب می‌آیند، تولید و تجاری‌سازی کند. با استفاده از بسپارهای مبتنی بر آب، به کمک ذرات دارای ابعاد نانومتری، فرآورده‌ای به دست می‌آید که میزان انتقال حرارت را کاهش داده و ضمن افزایش کارایی و اثربخشی بیش از ۸۵درصد، در جایگاه بالاتری نسبت به نمونه‌های موجود در بازار قرار می‌گیرد.

تولید نمونه ایران‌ساخت عایق‌ها

در حال حاضر محصولات موجود در بازار داخلی با ساختار و پایه‌ای متفاوت نسبت به نمونه‌ تولید شده، فرموله می‌شوند و نمونه ایران‌ساخت، اولین در نوع خود به شمار می‌رود.

از این محصول دانش‌بنیان می‌توان در پوشش دهی تا حداکثر ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد بهره برد و در صنایع و کارخانجاتی که به این پوشش‌ها نیازی مبرم دارند مورد استفاده قرار داد. به طور مثال دیگ‌های صنعتی، خطوط انتقال سیالات و گازهای گرم و صنایع غذایی و دامپروری جزو مخاطبان این محصول به شمار می‌روند.

علاوه بر این محصول، تولیداتی در حوزه محصولات زیست‌محیطی و ساختمانی تولید می‌کند که توانسته است ضمن ایجاد اشتغال برای متخصصان و دانش‌آموختگان دانشگاهی زمینه تامین نیاز کشور را فراهم کرده است و توانسته تولید بیش از ۳۰ تن رنگ عایق را در دستور کار قرار دهد.

عایق استخر خاکی

با تولید رنگ عایق حرارتی نانویی تاکنون برای ۵ نفر به‌صورت مستقیم و ۳۰ نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال شده است که ضمن رفع نیاز در دوران تحریم‌ها چالش تأمین مواد اولیه را با تولید ایران‌ساخت به حداقل رسانده است.

منبع سایت خبری مهر

کد خبر 5224482

فرنام بسپار بازدید : 32 چهارشنبه 12 خرداد 1400 نظرات (0)

حتما تا به حال عبارت پلی کربنات فلت یا پلی کربنات تخت را شنیده‌اید. کاربردهای پلی کربنات در زمینه‌هایی هم چون قالب‌سازی و تغییرات حرارتی زیاد مشاهده می‌شود.

پلی کربنات نشکن

خرید ژئوممبران 

پلی کربنات نشکن در واقع به همان پلی کربنات فلت اشاره دارد. این ماده شفاف و سخت است و به جای شیشه از آن استفاده می‌شود. کاربرد پلی کربنات در بخش‌های مختلف ساختمان زیاد است. این ماده تنوع بالایی دارد و به همین دلیل کاربردهای زیادی در زمینه مصالح ساختمانی به خود اختصاص داده است. این ورق‌ها قابلیت سایه‌پذیری و عبور نور دارند که به زیبایی می‌توان از ان ها استفاده کرد.

ورق پلی کربنات در ابعاد و ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شود. بر روی این ورق‌ها لایه‌ای به منظور محافظت در برابر نور آفتاب کشیده شده است. هر دو طرف ورق پلی کربنات می‌تواند این لایه ضد uv را داشته باشد.

پلی کربنات فلت چه رنگ‌هایی دارد؟

ژل شستشوی صورت کامان مدل Dry Skin با حجم 500 میلی لیتر
ژل شستشوی صورت کامان مدل Dry Skin با حجم 500 میلی لیتر

پیشنهاد امروز
yektanet-logo-sign
این ورق در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود. علاوه بر نوع بی‌رنگ آن، شما می‌توانید از دیگر رنگ‌های این ورق هم استفاده نمایید. رنگ‌هایی مانند آبی، شیری، برنزی و… از جمله رنگ‌هایی است که در بازار موجود است. تمامی رنگ‌ها و ضخامت‌های ورق‌های پلی کربنات را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی آریا پلکسی تهیه نمایید.


مزایای استفاده از پلی کربنات تخت

پلی کربنات ضربه‌پذیر و مقاوم است. در مواردی مانند زلزله و بلایای طبیعی، مقاوم بودن مصالح ساختمانی بسیار مهم است.
این ورق‌ها سبک است و می‌توانند ایمنی بیشتری برای شما فراهم کنند.

موارد استفاده ژئوممبران
حمل و نقل ورق‌های پلی کربنات نشکن آسان است و این به سبک بودن ان بر می‌گردد.
ورق‌های پلی کربنات از هدر رفت انرژی جلوگیری می‌کند. سرما و گرمای محیط حفظ می‌شود و از بین نمی‌رود.
این ورق‌ها در ضخامت‌های مختلف تولید می‌شود و می‌تواند به عنوان عایق صوتی هم عمل کند.
ورق پلی کربنات فلت با لایه‌ای ضد uv پوشیده می‌شود. این موضوع اولا از خود پلی کربنات محافظت می‌کند. پس از ان تمامی اجسام و… که در پشت آن قرار دارند نیز از اشعه‌های مضر خورشید محافظت خواهند شد.
این ماده انتی استاتیک است. منظور این است که گرد و غبار، دوده و.. بر روی سطح ان نمی‌نشیند. تنها با یک شستشوی ساده می‌توان این سطوح را تمیز کرد.
پلی کربنات نشکن و ضربه‌پذیر است. در هنگام طوفان، زلزله و… امنیت این ورق‌ها بسیار بالاست.
میزان گذر نور در این ورق‌ها متفاوت است به شکلی که در تابستان مقدار کمی از نور را عبور می‌دهد تا از گرمای بیش از حد محیط جلوگیری شود. در زمستان که خورشید به صورت مایل می‌تابد گذر نور این ورق‌ها به بالاترین حد خود می‌رسد.
صرفه اقتصادی پلی کربنات نشکن

دیگر مزیت ورق پلی کربنات این است که نسبت به شیشه صرفه اقتصادی بیشتری دارد. از طرفی اگر پلی کربنات تخت را با پلاستیک مقایسه کنید، مقاوت آن از پلاستیک بیشتر است. در گلخانه‌ها زیاد از این متریال استفاده می‌شود. برای پوشاندن قسمت‌های جلو، عقب، کناره‌ها و سقف گلخانه‌ها از ورق‌های پلی کربنات استفاده می‌شود.

این ورق‌ها از هدررفت انرژی جلوگیری می‌کند بنابراین از این بابت هم مقرون به صرفه است. در تابستان و زمستان، گرما و سرما در داخل فضا حفظ شده و از محیط خارج نمی‌شود.

کاربرد ورق ژئوممبران

ژل شستشوی صورت کامان مدل Oily Skin با حجم 500 میلی لیتر
ژل شستشوی صورت کامان مدل Oily Skin با حجم 500 میلی لیتر

پیشنهاد امروز
yektanet-logo-sign

ویژگی‌های پلی کربنات سخت

خواص شیمیایی پلی کربنات:

این ورق‌ها مقاوت بالایی دارند. حرارت اتاق، محول نمک خنثی، اسید معدنی و الی، الکل و.. از جمله مواردی است که پلی کربنات در برابر آن‌ها کاملا مقاوم است. هم چنین بر اساس آزمایش‌های انجام شده بر روی این ورق‌ها، چسب، درزگیر و.. هعم نمی‌تواند به آن آسیب برساند.

خط و خراش نمی‌افتد

ورق‌های پلی کربنات در ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شوند. این ورق‌ها در برابر شیشه‌هایی که با آن هم ضخامت است ۲۵۰ برابر بیشتر مقاومت دارد. مقاومت این ورق‌ها در برابر خط و خش و خراش، تقریبا با شیشه برابر است.

پلی کربنات اشتعال‌ناپذیر است

این ورق‌ها آتش نمی‌گیرند. در صورتی که دمای حریق بالا باشد ورق‌های پلی کربنات ذوب شده و از گسترش آتش جلوگیری می‌کند. این ورق خاصیت خود خاموشی دارد یعنی به صورت خود به خود خاموش می‌شود تا آتش گسترده نشود.

کاربردهای پلی کربنات سخت

صنعت ساختمان
استفاده به عنوان نورگیر در سالن‌هایی همچون سالن اجتماعات
استفاده در صنعت حمل و نقل
استفاده به جای شیشه

ویژگی ورق ژئوممبران
استفاده به عنوان شیشه‌های ایمن و مقاوم
استفاده به عنوان نورگیر برای انبارها
پوشاندن سقف بازارها و محیط های روباز
پوششی برای استخر
پوشاندن قسمت‌های مختلف گلخانه
استفاده در استادیوم‌های مختلف
دیگر کاربردهای پلی کربنات تخت

پارتیشن‌بندی فضاهای مختلف
گنبدهای تزئینی
ساخت اتاقک و موارد مشابه
استفاده در صنایع ایمنی مختلف
استفاده در تزئینات داخلی خودرو
کاربرد در صنعت تولید هولوگرام
ساخت بطری‌های شفاف و بسته‌بندی‌های غذایی
ساخت عینک‌های ایمنی

نصب ورق ژئوممبران
ساخت شیشه‌های مقاوم هواپیما
برای تهیه پلی کربنات تخت چه کاری انجام دهم؟

ما در آریا پلکسی انواع مختلف پلی کربنات فلت را در اختیار شما قرار می‌دهیم. شما می‌توانید در مورد نحوه انتخاب ورق مناسسب خود با کارشناسان ما مشورت نمایید.

منبع سایت خبری تجارت نیوز

فرنام بسپار بازدید : 26 چهارشنبه 12 خرداد 1400 نظرات (0)

شرکت آریانا فلز گستران از سال ۱۳۸۳ آغاز به فعالیت نموده و تاکنون بیش از ۲۰۰ پروژه در سراسر کشور توسط تیم مجرب و کارآزموده و با اخلاق با موفقیت انجام داده است. در ادامه قصد داریم تا با فعالیت‌های اصلی این شرکت آشنا شویم و در حد امکان هریک را به اختصار توضیح دهیم. این فعالیت‌ها عبارتند از:

مصارف ورق ژئوممبران

طراحی و ساخت سازه فضاکار و اجرای پوشش  آن
طراحی و ساخت سوله صنعتی و اجرای پوشش  آن
طراحی و ساخت و اجرای انواع کانکس
فروش و اجرای ساندویچ پانل دیواری و سقفی
فروش و اجرای انواع ورق و آبرو و فلاشینگ گالوانیزه و رنگی
فروش و اجرای انواع پلی کربنات و یراق آلات
سازه فضاکار چیست:
سازه فضایی یا سازه فضاکار گونه‌ای از سیستم‌های سه بعدی می‌باشد که اجزای آن تحت تاثیر کشش و فشار قرار دارند. در فرآیند ساخت این سازه‌ها از مدول های یکسان و تکرار شونده استفاده می‌گردد. هم چنین لایه‌های موازی در بالا و پایین آن‌ها نیز وجود دارد.

انواع سازه‌های فضاکار

قیمت ژئوممبران

فرم‌های متداول سازه‌های فضایی به قرار زیر است:

شبکه‌های تخت
 چیلیک (قوسی)
 گنبدی شکل
 دیسکی
 هرمی
 سینوسی و تخت دو طرف شیب‌دار
 و شبکه‌های ترکیبی تخت
 قوسی
 تخت شیبدار وقوسی
نیم قوس
تخت و گنبد
اجرای سازه فضاکار:

خوب است بدانید اجرت اجرای سازه فضاکار یا همان حق‌الزحمه اجرای سازه فضایی نسبت مستقیم با نحوه و روش مونتاژ سازه فضاکار دارد. عرفاً یکی از روش‌های ذیل برای بافت و نصب سازه فضاکار مرسوم است که بر حسب انتخاب مدل نصب سازه قیمت اجرای سازه نیز مشخص می‌شود.

حال چند روش معمول نصب سازه های فضاکار را ذکر می‌کنیم:

Heavy  Lifting :
روش “هوی لیفتینگ” Heavy  Lifting که همان بافت سازه فضایی برسطح تراز زمین پروژه است، که در این شیوه ابتدا سازه بر روی زمین مونتاژ شده و سپس برای تکمیل پروسه اجرای سازه فضاکار، عملیات نصب تمام سقف بصورت یکپارچه با استفاده از جرثقیل‌ها یا جک‌های ویژه ادامه می‌یابد.

این روش از سرعت بالایی برخوردار است ولی همه جا قابل اجرا نمی‌باشد.

 part to part  :

قیمت ورق ژئوممبران
روش ردیف به ردیف یا اصطلاحاً Part to Part نسبت به مورد گذشته از سرعت اجرایی پایین‌تری برخوردار است، اما برای دهانه‌های بزرگتر روش مطلوبی محسوب می‌شود، در این حالت بخش‌هایی از سقف فضاکار روی زمین مونتاژ و بعد توسط جرثقیل در ارتفاع قرارداده شده تا به بخش‌های دیگر متصل شود و این کار تا اتمام عملیات نصب سقف فضایی تکرار خواهد شد.

روش چند وجهی
در این روش بافت و نصب سازه فضاکار، چند المان و یک گوی در روی زمین به یکدیگر متصل شده و توسط جرثقیل‌های معمولی یا قرقره و طناب به ارتفاع مربوطه انتقال داده شده و سپس به سایر اجزا سازه فضایی مونتاژ می‌شود.

سوله چیست
به سازه‌های فلزی با سقف شیبدار که برحسب محاسبات فنی خاص به اشکال مختلف تولید می‌شود، سوله گویند. سازه‌های شیب‌دار یا سوله به لاتین Gable Bents یا Ridge Bents نامیده می‌شوند. سوله‌ها

کرم ضد آفتاب رنگی مای مدل Normal And Dry با spf 60 حجم 50 میلی لیتر
کرم ضد آفتاب رنگی مای مدل Normal And Dry با spf 60 حجم 50 میلی لیتر

پیشنهاد امروز
yektanet-logo-sign
انواع سوله 

۱- سوله خرپایی (نام‌های دیگر این نوع سازه: سوله سبک، سوله HSS، سوله سبک قوسی

۲- سوله تیر ورقی (نام‌های دیگر این نوع سازه: سوله سنتی، سوله سنگین

۳- سوله UBM

۴- سوله دست دوم ( که البته اصولا فقط به روش تیر ورقی موجود هستند، و قطعا نمی‌توان گفت که یک روش مجزا است، اما به دلیل تقاضا این را هم در این مطلب آوردیم)

ساخت سوله

سوله

با توجه به نیاز مشتریان و طبق صحبت‌هایی که کارشناسان آریانافلز با مشتریان گرامی انجام خواهند داد، انواع مختلف سوله در ابعاد مختلف قابل پیاده‌سازی خواهد بود اما نکته مهم‌تر این است که از ابتدا تا انتها فرآیند ساخت سوله به چه صورت خواهد بود.

مراحل ساخت سوله در کارخانه عبارتند از:

برش و سوراخ‌کاری قطعات سوله اولین مرحله از مراحل ساخت سوله در کارخانه است.

Shop drawing:  نقشه‌ای که ضخامت و طول و اطلاعات ساخت سوله را شامل می‌شود.

تایید و رنگ: بعداز تایید مهندسان، قطعات به‌صورت‌یک یا چندلایه رنگ می‌شوند اگر سطحی زنگ‌زده باشد قبل‌از رنگ مرحله سندبلاست اجرا می‌شود.

حمل و نصب: بعداز طی‌مراحل مختلف سازه‌ها برای نصب به محل پروژه برده‌شده و توسط جرثقیل نصب می‌شود.

فروش ورق ژئوممبران 

ژل شستشوی صورت کامان مدل Dry Skin با حجم 500 میلی لیتر
ژل شستشوی صورت کامان مدل Dry Skin با حجم 500 میلی لیتر

پیشنهاد امروز
yektanet-logo-sign
تهیه جواز برای ساخت سوله

۱- تهیه‌ی جواز شغل مورد نظر با کاربری مشخص و متراژ مورد نیاز

۲- دریافت زمین از شرکت شهرک‌ها با توجه به متراژ ساخت سوله صنعتی و در نظرگرفتن فضای آتش‌نشانی، فضای سبز، محوطه‌سازی و نوع کاربری و … در محل مجاز شغل مورد نظر.

۳- دریافت معرفی‌های لازم جهت تهیه‌ی نقشه ساخت سوله در کارخانه و مجوز احداث

۴- مشاوره کارفرما با مهندسین خبره و تهیه‌ی دفترچه محاسبات و نقشه‌های ساخت سوله وبه تایید نظام مهندسی محل اجرای‌سوله می‌گردد.

۵- ارائه‌ی اصل و کپی a3  نقشه‌های ساخت سوله به شرکت شهرک‌ها و اخذ مجوز احداث و انشعاب‌های مورد نیاز مانند، آب، برق، گاز و …

۶– لایه‌برداری، خاک‌ریزی و مسطح‌سازی زمین مورد نظر توسط کارشناسان و پیمانکاران

۷- آلموتور بندی و قالب‌بندی فونداسیون سازه مطابق با نقشه‌های ساخت سوله در کارخانه

۸- مرحله‌ی اول نظارت ساخت سوله آغاز و توسط مهندسین ناظر معرفی شده سازمان نظام مهندسی دارد و مرحله نظارت ناظر مقیم یا غیر مقیم سازه و ناظر سازمان، کنترل و تایید می‌شود.

۹- دومین مجوز لازم، اخذ مجوز بتن‌ریزی و آزمایش بتن

۱۰- سوله‌سازی و اسکلت فلزی همزمان با اجرای فونداسیون (می‌توان سوله‌سازی را همزمان با اجرای فونداسیون آغاز نمود،تا در زمان مهیا شدن فونداسیون، ساخت‌سوله تا مرحله ی مونتاژ ، جوش و نطارت اولیه مهیا گردد و همزمان نظارت ساخت قطعات و فونداسیون انجام پذیرد تا از اتلاف وقت جلوگیری شود).

فروش ژئوممبران 

۱۱- پس از تایید ناظر سازه و سازمان، در مرحله بعدی از مراحل ساخت سوله در کارخانه قطعات سوله به محل‌، حمل،و نصب می‌گردد .مجددا در این مرحله برابر با نقشه‌های ساخت سوله توسط ناظر سازه کنترل‌ و تایید و مجوز دیوارچینی و پوشش سقف و بدنه سوله صادر می‌گردد.

کانکس چیست؟
کانکس در تعریف کلی عبارت است از یک سازه پیش ساخته که در زبان‌های مختلف به آن شلتر shelter و به انگلیسی conex گفته می‌شود. کانکس دارای کاربردهای مختلفی بوده اما ایده اولیه آن برای استفاده به عنوان سکونت گاهی موقت که بصورت سریع ساخته و در محل مستقر شود بوده است که با گذشت زمان کاربری‌هایی مانند فروشگاهی و خدماتی نیز به آن افزوده شده است.

کانکس
انواع کانکس

کانکس‌های مسکونی
 ویلایی
 کارگاهی
 اداری
کارگری
 فروشگاهی
 سقف قوس‌دار
 فست‌فود
در طراحی این کانکس‌ها با توجه به نوع کاربرد از مواد گوناگون برای نما و … استفاده خواهد شد.

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل جایگزین مناسبی است برای مصالح سنتی یعنی اجری وسیمانی است که می‌توان با اطمینان کامل ان را در نظر گرفت، زیرا مزایای بسیاری نسبت به این مصالح دارد، از جمله سبک بودن ، تحویل و نصب بسیار راحت و سریع،قیمت مناسب، از لحاظ کاهش هزینه‌های ساخت و ساز مقرون به صرفه است، و در مصرف انرژی‌ها بسیار صرفه‌جویی می‌شود. ساندویچ پانل سازه‌ای می‌باشد، که از چند لایه متصل به هم تشکیل شده است. لایه‌های ساندویچ پانل هر کدام خاصیت فیزیکی و میکانیکی دارند و مختص به مکانی با کاربرد خاص است. ولی در حالت کلی به دو نوع ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساخت ساندویچ پانل دیواری
ساندویچ پانل

ساندویچ پانل دیواری با طراحی‌های مختلف در نمای داخلی و خارجی ساختمان ارائه می‌شود و به دلیل ویژگی‌های خاص آن در موارد بسیاری کاربرد دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم. ساختار ساندویچ پانل دیواری به صورت چند لایه است و به همین علت نام ساندویچ پانل به خود گرفته است. لایه‌های تشکیل دهنده ساندویچ پانل شامل سه لایه است که لایه میانی آن عایقی از جنس پلی یورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و یا پشم شیشه می‌باشد و این فوم عایق بسیار مستحکم بوده و در مقابل نفوذ آب، رطوبت، حرارت، سرما و گرما مقاوم است.

معمولا از پوشش پانل توسط سانندویچ پانل‌ها برای موارد زیر کمک می‌گیرند:

سیلوها وانبارها

خرید ژئوممبران 

ساخت کلین روم‌ها
سردخانه‌های ثابت و متحرک
سوله‌های کشاورزی، گاوداری و مرغداری
ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری، آموزشی و سالن‌های ورزشی
ساندویچ پانل‌ها انواع مختلفی دارند که عبارت است از:

 ورق گالوانیزه

ورق آلومینیوم
ورق آلوزینگ
از بهترین نوع ورق مورد استفاده در ساندویچ‌ پانل دیواری ورق آلوزینک را می‌توان نام برد که این ورق علاوه بر دارا بودن خواص ضد زنگ بودن آلومینیوم، مقاومت بالایی داشته و به دلیل خوردگی پایین و قیمت مقرون به صرفه، کاربرد بسیاری داشته و بیشتر مورد استفاده  قرار می‌گیرد. از ساندویچ پانل‌های دیواری با ضخامت ۴ الی ۶ سانتی‌متر، بیشتر برای ساخت دیوارها و پارتیشن‌های داخلی در بسیاری از پروژه‌ها استفاده می‌شود. ورق‌های تشکیل دهنده ساندویچ پانل‌ دیواری دو رو ورق گالوانیزه و یا دو رو ورق آلوزینک می‌باشد و یا یک رو ورق گالوانیزه در قسمت داخلی و یک رو ورق آلوزینگ در قسمت خارجی، که استحکام این دیوارها را با ایجاد شیار روی آن بسیار بالا می‌برند.

نمونه کارهای انجام شده توسط شرکت آریانافلز گستران:

خرید ورق ژئوممبران

به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که قصد انجام هریک از خدمات فوق‌الذکر را دارید، ابتدا در بخش نمونه کارها که در وب‌سایت آریانافلز موجود است، از پروژه‌های انجام شده توسط این شرکت دیدن فرمایید تا با خیالی آسوده و همراهی کارشناسان متخخص آریانافلز، پروژه خود را با بهترین کیفیت به سر انجام برسانید.

منبع سایت خبری تجارت نیوز

فرنام بسپار بازدید : 35 شنبه 08 خرداد 1400 نظرات (0)

در آغازین روزهای سال که توسط مقام معظم رهبری به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نامگذاری شده است؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار عابدین خرم ضمن حضور در مجموعه کارخانجات آریا سهند تبریز و گسترش فولاد حامد با تقدیر از تلاش ها و مجاهدت های خستگی ناپذیر مدیریت و پرسنل این گروه های صنعتی در زمینه افزایش تولید، گفت : افتخار می کنم که یک مجموعه تولیدی تنها با اتکا بر توانمندی های خود و بدون وابستگی و نیاز به حمایت سایرین به این درجه از بالندگی در حوزه صنعت، تولید، فروش و بازرگانی رسیده است.

ورق ژئوممبران ایرانی

 وی افزود: شاهد این هستیم که عرق ملی، عرق دینی و ایمان به شعار «ما می توانیم» در یک گروه صنعتی و واحد تولیدی عملیاتی شده است و نتیجه درخشانی را به بار آورده است.

فرمانده سپاه عاشورا اشاره کرد : مقام معظم رهبری تاکید دارند که چاره رفع مشکلات کشور ، عدم وابستگی به خارج ، روی پای خود ایستادن و تکیه بر توان داخلی است ؛ موضوعی که در این واحد صنعتی به خوبی عملیاتی شده است .

سردار خرم افزود : گروه صنعتی آریا سهند تبریز و گسترش فولاد حامد و برند این شرکت بدون شک یکی از برندهای مطرح کشور در حوزه فولاد خواهد شد و مطمئنم که سایر شرکت ها نیز از این واحد صنعتی و تولیدی به عنوان الگویی برای خود استفاده خواهند کرد .

فرمانده سپاه عاشورا عنوان کرد: امروزه تولید رمز مبارزه با معضلات اجتماعی و فرهنگی در کشور است و افزایش تولید باعث افزایش رفاه در جامعه و افزایش اشتغال می شود.

آریا سهند تبریز به یکی از برندهای مطرح صنعت فولاد تبدیل می شود

آریا سهند تبریز، تولید کننده انواع لوله، پروفیل و قوطی فولادی
گروه صنعتی آریا سهند تبریز، در مساحتی به وسعت ۴۰ هزار متر مربع در شهرک صنعتی آخولا به عنوان یکی از شرکت‌های وابسته به هلدینگ حمل‌کاری در سال ۱۳۹۵ با بهره‌گیری از توان فنی و علمی کارشناسان داخلی و با هدف تولید انواع لوله‌، پروفیل و قوطی وهمچنین تولید انواع لوله‌های استیل آغاز به کار کرده است .  امکان ایجاد این کارخانه پس از چند دهه فعالیت در حوزه صادرات و واردات انواع آهن آلات و ورق فلزی و ساخت سوله  و سازه های آهنی عظیمِ کارخانه های متعدد در ایران فراهم شده است.

عایق استخر

ظرفیت تولید ماهیانه کارخانه  معادل ۶۰۰۰ تن در ماه است که در فازهای پیش رو تا ۱۲۰۰۰ تن قابل افزایش خواهد بود  . با دستیابی به این سقف تولید بیش از ۱۲۰۰۰۰ تن در سال در این کارخانه محصول تولید خواهد شد که در نوع خود عدد بی نظیری است .

تولید باکیفیت انواع لوله، پروفیل و قوطی فولادی در داخل کشور باعث خواهد شد تا صنعتگران داخلی با اطمینان از کیفیت محصولات تولید داخل درصدد رقابت با تولیدکنندگان خارجی برآیند . آریا سهند تبریز هم اکنون با تامین مواد لازم برای تولید محصولات مرغوب در صنایع مبل سازی ،کابینت سازی ، ساختمان و  تجهیزات تزیینی همچون لوستر و ابزارهای دکوراتیو داخلی  باعث شده است که نیاز به خرید مواد اولیه خارجی در تولیدکننده های ایرانی به حداقل برسد.

آریا سهند تبریز به یکی از برندهای مطرح صنعت فولاد تبدیل می شود

گروه صنعتی آریا سهند تبریز علاوه بر اشتغالزایی و تولید محصول با کیفیت مورد نیاز بازاردر داخل کشور، موفق شده است بر توانمندی تولید کنندگان داخلی در بسیاری از زمینه های صنعت کشورمان بیفزاید و از واردات بی رویه ی محصول نهایی نیز بکاهد که ارزش افزوده این کار قابل محاسبه و ارزش گذاری نیست .آنچه محصولات این مجموعه را با دیگر محصولات بازار متمایز می کند ، بهره گیری از مواد اولیه مرغوب ، فضای فیزیکی متناسب، تجهیزات مدرن ، دقیق و پیشرفته و به کارگیری نیروی متخصص، جوان و کارآمد است .

این کارخانه درفاز اول خود با بکارگیری بیش از۱۲۰  نفر نیروی انسانی کارآمد و متخصص ، سهم قابل توجهی در اشتغال زایی داشته و با بهره برداری از فاز های توسعه ای خود تعداد نیروی انسانی در بخش ها ی اداری و فنی را  به بیش از ۳۰۰ نفر خواهد رساند .فاز توسعه ای این هلدینگ با برند گسترش فولاد حامد ظرف ماه های آتی افتتاح می شود.

 آریا سهند تبریز در طول مدت فعالیت خود علاوه بر توجه به نیاز بازارهای داخلی، تلاش در جهت صادرات و تامین نیاز بازار کشورهای همسایه را در دستور کار قرار داده است.

استخر کشاورزی

فعالان حوزه فولاد و علاقمندان به همکاری با این گروه صنعتی می توانند از طریق سایت رسمی گروه صنعتی آریا سهند تبریز  و یا شماره تلفن های 04133108000 با این گروه صنعتی در ارتباط باشند.

منبع سایت خبری تابناک

فرنام بسپار بازدید : 26 شنبه 08 خرداد 1400 نظرات (0)

هیئت‌مدیره فولاد مبارکه درصدد افزایش نقاط قوت این صنعت است
به گفته وی، شرکت فولاد مبارکه یک مجموعه ممتاز در کشور است و اکنون تیمی که با تمام مسائل شرکت فولاد مبارکه آشنایی دارند در قالب هیئت‌مدیره در کنار هم قرار گرفته‌اند. اولین جلسه هیئت‌مدیره نیز تشکیل شد و در آن اتفاقات خوبی رخ داد و تصمیم‌گیری‌های مناسبی برای این شرکت فولادی صورت گرفت.

پوشش استخر کشاورزی

ایمانی ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه باید به نقطه اوج خود که سیاست و تدابیر هیئت‌مدیره نیز بر پایه آن استوار شده، دست پیدا کند؛ چراکه اگر این شرکت در شرایط کنونی و با مدیریت فعلی نتواند به آرمان‌ها و واقعیت‌هایی که لازمه کار است دست یابد، باید تعمق بیشتری داشته باشد و درصدد رفع مشکلات و ایرادات برآید.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت فولاد مبارکه افزود: همه اعضای هیئت‌مدیره شرکت فولاد مبارکه تصمیم گرفتند با تدابیر ویژه و سیاست‌های مناسب، همچنین در نظر گرفتن تمامی مسائل و مشکلات مجموعه فولاد مبارکه و با تکیه بر نیروی انسانی و ارتباطات موجود، این شرکت را که همیشه خوش درخشیده و با تلاش کارشناسان و مدیران طی سال‌های گذشته باعث سربلند و سرافزاری ایران اسلامی شده، در این مسیر نگه دارند و نقاط قوت شرکت فولاد مبارکه را افزایش دهند.

مقررات دست و پاگیر بزرگ‌ترین مانع برای تولید

ورق استخر
وی با اشاره به نام‌گذاری سال 1400 با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» در ادامه افزود: در حال حاضر علاوه بر شرایط اقتصادی و مشکلات موجود در کشور، برخی مقررات دست و پاگیر و یا موضوعات سلیقه‌ای وجود دارند که خود بزرگ‌ترین مانع برای تولید به شمار می‌آیند. این در حالی است که گروه فولاد مبارکه مجموعه‌ای حساس محسوب می‌شود و منافع آن نیز ملی و مردمی است، چراکه درآمدهای آن به‌نوعی به مردم بازگشته و متعلق به مردم است.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت فولاد مبارکه در جلسه با اعضای این هیئت ضمن تأکید بر توجه این شرکت بر تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: از سال 1380 که رهبر معظم انقلاب اسلامی با تدابیر حکیمانه خود و با تأکید بر اشتغال‌آفرینی، شعار «اقتدار ملی و اشتغال‌آفرینی» را نام‌گذاری فرمودند، فولاد مبارکه در راستای تحقق شعار همان سال گام‌های زیادی برداشت و این مهم تاکنون ادامه داشته است.

بصیرت در جنگ اقتصادی و تلاش برای رونق تولید
وی با تأکید بر ضرورت پیروی از منویات مقام معظم رهبری افزود: ایشان هرساله با در نظر گرفتن شرایط کشور، شعار آن سال را تعیین و ابلاغ می‌فرمایند و نکته قابل‌توجه در نام‌گذاری مدبرانه ایشان در همه سال‌های دهه 90 این بوده که ایشان همواره بر اقتصاد و تولید تأکید زیادی داشته و دارند.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت فولاد مبارکه نام‌گذاری سال‌های دهه 90 توسط رهبر معظم انقلاب را نشان از اهمیت تولید و اقتصاد برای کشور دانست و عنوان داشت: حضور فولاد مبارکه در خط مقدم جبهه اقتصاد و صنعت نیازمند بصیرت داشتن و توجه به منویات مقام معظم رهبری در جنگ اقتصادی است که حقیقتا این شرکت علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه، نهایت تلاش خود را برای رونق تولید به کار گرفته است.

ایمانی با اشاره به نقش فولاد مبارکه در رونق و جهش تولید در سال‌های 98 و 99 بیان کرد: فولاد مبارکه در اواخر دهه 90 و طی سال‌های 98 و 99 با ثبت رکوردهای پی‌درپی تولید فولاد توانست نیاز بسیاری از صنایع کشور را تأمین، از خروج ارز از کشور جلوگیری و سهم قابل‌توجهی از رونق و جهش تولیدات کشور را از آن خود کند.

استخر ژئوممبران

افزایش تولید و اشتغال نیازمند همدلی بیشتر است
وی ادامه داد: بنابر آنچه گفته شد، باید فضایی ایجاد شود که همدلی بیشتری در آن وجود داشته باشد و مسئولان استان اصفهان، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و... کمک کنند تا شاهد تولید و اشتغال بیشتر در شرکت فولاد مبارکه باشیم. البته تصور ما بر این است که با توجه به شرایط موجود، همه پای کار آمده‌اند و با نگاهی به ارزش‌آفرینی فولاد مبارکه، تلاش بیشتری در جهت تحقق اهداف این شرکت خواهند داشت.

به گفته رئیس هیئت‌مدیره شرکت فولاد مبارکه، اکنون با توجه به فضای همدلی موجود در شرکت، پیش‌بینی می‌شود مسیری که پیشِ روی این شرکت بزرگ صنعتی است چشم‌انداز بسیار خوبی دارد و فولاد مبارکه در آینده بیش از پیش خواهد درخشید.

ایمانی در پایان گفت: انتظار ما از فعالان روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه این است که در برنامه‌های آتی این مجموعه حضور بیشتر و پررنگ‌تری داشته باشند و دستاوردهای فولاد مبارکه را به نحو مطوب‌تری اطلاع‌رسانی کنند؛ همان‌گونه که مقام معظم رهبری نیز همواره در فرمایشات خود به اطلاع‌رسانی درباره اقدامات و فعالیت‌های مجموعه‌ها تأکید داشته‌اند. این اقدام هم‌اکنون نیز به‌خوبی انجام می‌شود، اما با توجه به اینکه اتفاقاتی که در بخش‌های مختلف فولاد مبارکه رخ داده، بی‌نظیر است، هر اندازه اطلاع‌رسانی بیشتری صورت بگیرد، به نفع صنعت فولاد خواهد بود. البته هیئت‌مدیره شرکت فولاد مبارکه نیز از فرایند اطلاع‌رسانی پشتیبانی لازم را به عمل خواهد آورد.

مانع‌زدایی‌های فولاد مبارکه از طریق بومی‌سازی
حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز در ادامه این جلسه با تأکید بر لزوم ارتقای تولید خاطرنشان کرد: شرکت فولاد مبارکه در سال جدید به تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر پشتیبانی از تولیدکنندگان، به‌عنوان یک صنعت مادر با حداکثر توان خود درصدد ارتقای تولید جهت تأمین کامل نیاز بازار خواهد بود و با تکیه بر توان داخلی در ارائه محصولات جدید نیز اتفاقات ویژه‌ای را رقم خواهد زد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ادامه با اشاره به برنامه فولاد مبارکه در سال 1400 یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در معاونت بهره‌برداری فولاد مبارکه، پیش‌بینی می‌شود با افزایش تولید نسبت به سال گذشته، بتوانیم با تأمین فولاد موردنیاز کشور، از صنعت و اقتصاد به‌خوبی پشتیبانی کنیم.

لایه استخر

وی با اشاره به موانع تولید و ضرورت تلاش برای از میان برداشتن این موانع بیان داشت: بومی‌سازی قطعات و تجهیزات صنعتی با تکیه بر شعار «ما می‌توانیم» در فولاد مبارکه منجر به بی‌نیازی این صنعت از واردات بسیاری از قطعات و تجهیزات خارجی و از میان برداشته شدن یکی از مهم‌ترین موانع تولید گردیده است.

عظیمیان در پایان ابراز امیدواری کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با تعیین تکلیف در قیمت‌گذاری فولاد می‌تواند گام بسیار مؤثری در مانع‌زدایی تولید در فولاد مبارکه و دیگر صنایع معدنی بردارد. امیدواریم در سال جاری برای فولاد مبارکه در زمینه تأمین سنگ‌آهن مانعی ایجاد نگردد تا از سرعت قطار پرشتاب این صنعت کاسته نشود.

منبع سایت خبری تابناک

فرنام بسپار بازدید : 27 شنبه 08 خرداد 1400 نظرات (0)

تقویت دو بازوی تجربه و دانش با ساخت داخلی قطعات و تجهیزات در شرکت فولاد مبارکه
وی اضافه کرد: هدف از ایجاد این ساختار تهیه مدارک فنی ساخت و اطلاعات موردنیاز جهت ساخت داخل قطعات و تجهیزات بوده که این حرکت باعث تسریع روند ساخت داخل قطعات شد. با توجه به رویکرد مثبت سازندگان و تأمین‌کنندگان به استفاده از این مدارک، شرکت‌های سازنده به ایجاد و یا تقویت ساختار دفتر فنی در داخل مجموعه خود احساس نیاز کردند و در نتیجه دو بازوی تجربه و دانش، در داخل مجموعه‌های سازنده تقویت شد.

ساخت استخر کشاورزی

شهیدی تصریح کرد: ساخت داخل قطعات با فرایند جدید باعث ارتقای فنی و تکنولوژیک سازندگان مرتبط با شرکت فولاد مبارکه شده و بسیاری از سازندگان در مهندسی معکوس، بهینه‌سازی و طراحی قطعات و تجهیزات به بلوغ کافی رسیدند و حتی در موارد بسیاری این قطعات در سبد محصولات سازندگان قرار گرفته و سایر مراکز صنعتی نیز از این محصولات منتفع شدند.

وی افزود: حدود 70 درصد خرید شرکت فولاد مبارکه با استفاده از مدارک فنی تهیه‌شده توسط واحد مهندسی قطعه و تجهیز این شرکت انجام می‌گیرد.

تأسیس واحد بومی‌سازی شرکت فولاد مبارکه
رئیس بومی‌سازی مواد، قطعات و تجهیزات شرکت فولاد مبارکه گفت: بهبود مستمر فرایندها، از دیرباز یکی از مهم‌ترین اهداف فولاد مبارکه بوده است و بومی‌سازی و ساخت داخل نیز از این قاعده مستثنا نیست. تجربیات سه دهه شرکت فولاد مبارکه در ساخت داخل قطعات و تجهیزات و میل به بهبود مستمر در فرایند بومی‌سازی باعث شد به‌منظور بهره‌گیری از دانش و تجربیات شرکت‌های دانش‌بنیان و سازنده در کل کشور، در سال ۱۳۹۰ فولاد مبارکه اقدام به تشکیل واحد بومی‌سازی کند.

قیمت ورق پلاستیکی

وی توضیح داد: تشکیل این واحد باعث هم‌افزایی تجربیات و دانش فنی مجموعه شرکت‌های سازنده و نواحی تولیدی و تعمیراتی فولاد مبارکه شد. با توجه به تسهیل فرایند بومی‌سازی بعد از تشکیل این واحد و حمایت‌های بی‌دریغ مجموعه مدیریت فولاد مبارکه از این حرکت، خرید قطعات و تجهیزات موردنیاز فولاد مبارکه، با سرعتی بیش از پیش به سمت داخل کشور سوق داده شد و نتیجه آن تأمین اقتصادی و با کیفیت قابل‌رقابت با نمونه‌های خارجی مایحتاج فولاد از داخل کشور شد.

الگوبرداری سایر شرکت‌های فولادسازی از سیاست بومی‌سازی در شرکت فولاد مبارکه
شهیدی عملکرد موفق فرایند بومی‌سازی در شرکت فولاد مبارکه را سرآغاز الگوبرداری سایر شرکت‌های فولادسازی از این مهم دانست و افزود: شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان پیشرو در این عرصه اقدام به انتقال تجربیات به‌دست‌آمده به‌منظور نشر دانش بومی‌سازی کرد.

وی به آثار بومی‌سازی شرکت فولاد مبارکه پرداخت و گفت: آثار مثبت بومی‌سازی در شرکت فولاد مبارکه علاوه بر بی‌اثر کردن تحریم‌ها و جلوگیری از خروج ارز موجب رشد ۹۱ درصدی تعداد قطعات و تجهیزات تهیه شده در داخل به کل قطعات خریداری شده است.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

رئیس بومی‌سازی مواد، قطعات و تجهیزات شرکت فولاد مبارکه افزود: در سال گذشته تعداد ۱۵۸۹ قطعه و تجهیز برای نخستین بار در شرکت فولاد مبارکه بومی‌سازی شد و صرفه‌جویی 2 هزار و ۶۱۶ میلیارد تومانی را در برداشت. مجموعه فولاد مبارکه در تلاش برای بهبود مستمر و توسعه کمی و کیفی فرایند بومی‌سازی در مجموعه خود است.

منبع سایت خبری تابناک

فرنام بسپار بازدید : 28 شنبه 08 خرداد 1400 نظرات (0)

هادی نباتی نژاد، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در این هم‌اندیشی صمیمی گفت: در هر دوره از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است و همه مدیران و کارشناسان این واحد تلاش کرده اند تا تصویر رسانه ای فولاد مبارکه در شان تولیدات این شرکت باشد و جا دارد از زحمات مدیر قبلی روابط عمومی شرکت که اقدامات سازنده ای را انجام داده اند تشکر ویژه نمایم.

عایق استخر خاکی
استفاده از همه ظرفیت ها برای گسترش ارتباطات
وی افزود: با حضور بنده به عنوان مدیر روابط عمومی هم قرار شد ظرف زمان کوتاهی فضای روابط عمومی و اطلاع رسانی تغییر پیدا کند و از تمامی ظرفیت‌های فولاد مبارکه استفاده کنیم و ارتباطات رسانه ای خود را گسترش دهیم.
چندین گام رو به جلو؛ نگاه داخلی و خارجی به فولادمبارکه تغییر کرده است
وی ادامه داد: از بهمن ماه سال گذشته که با اعتماد مهندس عظیمیان بنده در جایگاه مدیریت روابط عمومی فولادمبارکه قرار گرفتم، تلاش بر این بود که روابط عمومی را در بخشهای مختلف چندین گام به جلو به پیش ببرم، البته شرکت فولادمبارکه دچار حواشی شده بود و به ناحق مسائلی راجع به شرکت مطرح می‌شد و وظیفه ما بود که در خط مقدم قرار بگیریم و بجنگیم و این تصویر را تغییر دهیم. خوشبختانه بر اساس جمع بندی و نظراتی که دوستان مطرح می‌کنند از منظر داخلی و خارجی نگاه به مجموعه فولادمبارکه در این مدت تغییر کرده است.
 
تا پایان سال دوره طلایی روابط عمومی فولاد مبارکه رقم خواهد خورد/ تشریح ۱۴ اقدام جدید در روابط عمومی فولاد مبارکه برای تغییر چهره فولاد مبارکه
ارائه تصویر واقعی از دستاوردهای فولاد مبارکه

قیمت عایق استخر
نباتی نژاد با بیان این مطالب خاطرنشان کرد: در همین مدت کوتاه ارتباطات وسیعی با رسانه های تخصصی و عمومی شهرستان مبارکه، اصفهان و رسانه های ملی برقرار کردیم و دستاوردها، رکوردها و بیش از هزاران خبر از شرکت فولاد مبارکه در اکثر قریب به اتفاق رسانه های کشور منتشر شد.
 
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه به جلسه دیدار با فرماندار مبارکه اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای ای که با فرماندار مبارکه داشتم ایشان عنوان کرد به پاس تلاش های شرکت فولاد مبارکه در سال گذشته مشکلات در شهرستان مبارکه به حداقل رسیده در صورتی که قبلا به این شکل نبوده است و این نشان‌دهنده این است که همه همکاران روابط عمومی در خط جبهه مقدم در تلاش هستند تا تصویر واقعی فولاد مبارکه به درستی دیده شود.
با حمایت مدیر عامل تا آخر سال گام‌های بلندتری بر می داریم
وی افزود: ما بنا داریم تا آخر سال گام‌های بلندتری در روابط عمومی فولاد مبارکه برداریم و تا بتوانیم واقعی تر و شفاف تر دستاوردهای این مجموعه عظیم صنعتی را به افکار عمومی معرفی کنیم.
 
نباتی نژاد به حمایت های بی دریغ مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اشاره کرد و گفت: در تمام مدت حضور بنده، حمایت های بی دریغ مهندس عظیمیان شامل حال روابط عمومی بوده و هر درخواستی با موافقت و حمایت ایشان همراه شده است که این نشان‌دهنده اعتماد ایشان به روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه است و البته این موضوع مسئولیت ما را سنگین‌تر می کند و ما باید فعالیت مان را بیشتر کنیم چرا که اگر حمایت‌های پدرانه مهندس عظیمیان مدیرعامل شرکت فولادمبارکه نبود، خبری از اتفاقاتی که در مجموعه رخ داده است؛ وجود نداشت.
 عایق استخر
وی ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته توسط فعالان و مدیران در حوزه روابط عمومی گفت: مدیرعامل فولاد مبارکه برای بخش روابط عمومی از اهمیت بالایی برخوردار است و در حوزه‌های روابط عمومی اگر این نگاه حاکم باشد، به طور قطع موفقیت در این بخش افزایش خواهد یافت.
به دنبال تثبیت فولاد مبارکه به عنوان یک ارزش و سرمایه ملی برای جمهوری اسلامی هستیم
نباتی نژاد افزود: ما تحت لوای شرکت فولادمبارکه هستیم و تلاش می‌کنیم تا این شرکت به عنوان یک ارزش و سرمایه ای برای نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح باشد و اسم اشخاص خیلی در این زمینه مهم نیست.
تشریح ۱۴ اقدام جدید در روابط عمومی فولاد مبارکه
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه  به تشریح اقدامات صورت گرفته در مدت زمان حضورش در روابط عمومی پرداخت و گفت: از همکاران خود و مدیران روابط عمومی تشکر می کنم که در این مدت با تلاش خود کارها را به سامان رساندند و ما در این سه ماه  توانستیم علاوه بر تغییر روندهای اساسی در روابط عمومی، کارهای جاری را هم به شکل مطلوب دنبال کنیم که این کارها در ۱۴ اقدام خلاصه می شود .
برترین انیمیشن صنعتی ساخته شده در جهان
وی افزود: اولین اقدام مهم ساخت انیمیشن «از سنگ تا رنگ» به مدت ۵۰ دقیقه بود که بر اساس نظر کارشناسان یکی از بهترین انیمیشنی است که تاکنون در حوزه صنعت ساخته شده است و حتی به نقل سازنده آن شاید برترین انیمیشن صنعتی ساخته شده در جهان باشد. زیرا با واقعیت هیچ تفاوتی ندارد و قابل استناد است. این انیمیشن قرار است از شبکه مستند نیز پخش شود و این یکی از تولیدات فاخر شرکت فولاد مبارکه در این مدت بوده است.
۱۰۰ ثانیه؛ فولاد مبارکه در هفته ای که گذشت
وی ادامه داد: از ۳ هفته گذشته تهیه نماهنگ با عنوان «۱۰۰ ثانیه» آغاز شد؛ به این شکل که در طول هفته اخبار فولاد مبارکه در مدت زمان ۱۰۰ ثانیه آماده شده و در بستر فضای مجازی منتشر می‌شود و قرار است با صدای و سیمای اصفهان نیز به توافق برسیم که در رسانه تلویزیونی نیز پخش شود و ظرفیت جدیدی است که به فولادمبارکه اضافه شده است و تاکنون در در شبکه های اجتماعی بازخورد بسیار مثبتی داشته است.  
برنامه تلویزیونی «برخط» و پخش آنلاین برنامه ها
نباتی نژاد گفت: تولید برنامه تلویزیونی «برخط» که به صورت هفتگی از شبکه اصفهان به مدت ۷ دقیقه پخش می‌شود یکی دیگر از اقدامات در روابط عمومی فولادمبارکه بوده است. همچنین امروز جلسه روابط عمومی به صورت آنلاین و زنده پخش شد و قرار است سایر برنامه های فولادمبارکه اعمم از همایش ها و سیمنارها، نشست ها و... به صورت مستقیم و ارتباط زنده پخش شود.
تور بازدید ۳۶۰درجه فولادمبارکه

قیمت عایق استخر خاکی
وی ادامه داد: تور بازدید ۳۶۰درجه فولادمبارکه نیز از دیگر مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد. به این صورت که خطوط تولید فولادمبارکه به صورت مجازی قابل رویت است و از طریق سایت شرکت می‌توان از آنها بازدید کرد.
رادیو فولاد از هر کجای جهان گوش کنید
نباتی نژاد ادامه داد: «رادیو فولاد» نیز که از قبل در مجموعه روابط عمومی فولادمبارکه وجود داشته، اکنون قرار است در چند بخش فعالیت کند. به این صورت که یک سایت برای آن تهیه شده و می‌توان از هرنقطه ای از جهان این رادیو را گوش داد. رادیو داخلی و رادیو تولید که با همکاری رادیو اصفهان هفته ای ۲ بار برنامه زنده پخش خواهد شد. همچنین قابلیت پخش برنامه های سراسری نیز از طریق این رادیو فراهم خواهد شد.
خبرنامه متفاوت در فرم و محتوا
نباتی نژاد تغییر در خبرنامه فولاد از لحاظ محتوایی را یکی دیگر از اقدامات روابط عمومی دانست و گفت: صفحه آرایی و تغییر گرافیکی خبرنامه و همچنین تغییر در ساختار محتوایی خبرنامه از دیگر اقدامات صورت گرفته در ماه های اخیر است.
ایراسین؛ مرجعی برای همه صنایع کشور
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه افزود: از این پس پایگاه خبری ایراسین به صورت رسمی برای فولادمبارکه فعالیت می کند؛ البته این پایگاه خبری در گذشته نیز فعالیت داشته است و بنده شمار را به بازدید از این سایت خبری دعوت میکنم؛ چرا که در این پایگاه خبری یک تیم تخصصی در حوزه صنعت در حوزه تولید محتوا وجود دارد و چتری روی همه صنایع باز کرده تا به یک مرجع برای مباحث خبری تبدیل شود.
تبدیل شدن به برترین پایگاه خبری تخصصی در کشور
وی ادامه داد: پایگاه خبری ایراسین متعلق به کل گروه فولادمبارکه است و ما بنا داریم تا پایان سال آن را به برترین پایگاه خبری تخصصی در کشور تبدیل کنیم.
تجهیز سالن اجتماعات شهدای فولاد مبارکه و ایجاد نمایشگاه مدرن دائمی
وی از دیگر اقدامات صورت گرفته روابط عمومی را این چنین برشمرد و گفت: احداث و تجهیز سالن اجتماعات شهدای فولاد مبارکه برای بازدیدها و دورهمی ها و همچنین ایجاد نمایشگاه دائمی فولاد مبارکه در ورودی خط نورد گرم از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت است و اکنون تمام اطلاعات خطوط تولید و بخش‌های مختلف در این نمایشگاه گنجانده شده و از این پس هر کس بخواهد از فولاد مبارکه بازدید کند ابتدا از این نمایشگاه بازدید کرده و پس از آن وارد خطوط تولید فولاد مبارکه می‌شود.
ساخت ۲ مستند ورزشی و همکاری با شبکه ۳

قیمت عایق استخر
نباتی نژاد افزود: بنا به درخواست باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان ساخت ۲ مستند یکی برای ورزشگاه بزرگ نقش جهان با همکاری شبکه ۳ و دیگری مستند ورزشگاه شهید قاضی کاپیتان اسبق سپاهان را از امروز کلید خواهیم زد و امیدواریم در ۳ ماه آینده این مستندها ساخته شود.
سامانه جامع مسابقات؛ الگوی بی مانند برای همه موسسات پرجمعیت کشور
وی ادامه داد: از سیستم جامع مسابقات با قابلیت های فراوان نیز رونمایی انجام خواهد شد که این سامانه منجر به ایجاد یک زیرساخت عالی در حوزه فرهنگی خ و اکنون واهد شد. این سامانه روی سایت شرکت قرار گرفته است و پرسنل فولاد با وارد کردن کد پرسنلی می توانند در مسابقات مختلف شرکت کنند.  سامانه ای که می تواند الگویی برای همه موسسات پرجمعیت کشور باشد و نمونه مشابه ندارد.
بهسازی باغچه شخصیت ها
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در ادامه معرفی فعالیت های صورت گرفته به بهسازی باغچه شخصیت ها اشاره کرد و گفت: یک بستر بسیار خوبی برای معرفی شخصیت هایی که از ابتدا تاکنون از فولاد مبارکه بازدید کرده بودند در فولاد مبارکه وجود داشت که این بستر با بهسازی وتغییرات شکلی مخصوصا در فضاسازی و تغییر تابلوها و دو زبانه شدن این تابلوها به روند قابل قبولی دست پیدا کرده است و از این به بعد یک بستر مناسب گردشگری برای بازدید از فولادمبارکه تبدیل خواهد شد.
۱۴ اقدام جدید در راستای تغییر چهره فولاد مبارکه
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه افزود: این ۱۴ اقدام در ۲ ماه اخیر برای تغییر چهره فولادمبارکه انجام شده و شاید بیش از ۱۰ها هزار خبر با کمک همه ظرفیتهای خبری و رسانه ای تولید گشته  است.
تحقق جهش تولید و اشاره رهبری در پیام نوروزی
مدیر روابط عمومی فولادمبارکه گفت: ما خرسندیم که توانستیم صحبتهای مقام معظم رهبری را تحقق بخشیم؛ زیرا ایشان در پیام نوروزی خود به جهش تولید در ۳ صنعت اشاره کردند که یکی از آنها در فولاد مبارکه بوده و لازم دانستیم که آن را اعلام کنیم.
تا پایان سال دوره طلایی روابط عمومی رقم خواهد خورد
وی در پایان گفت: البته باید تلاش کنیم تا اگر ایرادی در کار وجود دارد برطرف شود و با همکاری روابط عمومی انشاءالله تا پایان سال دوره طلایی روابط عمومی رقم خواهد خورد و فولادمبارکه در قله اطلاع رسانی خود را نشان خواهد داد.
 

ورق پلاستیکی ژئوممبران
 البته ۱۰ ظرفیت جدید برای روابط عمومی و رسانه در دست بررسی و ایجاد شدن است. زیرا همانطور که در تولید قطب صنعت فولاد هستیم، در فولاد مبارکه باید قطب رسانه ایران و حتی جهان باشیم که با همراهی مدیران و مسئولان و حمایت نماینده محترم مبارکه این مسیر را ادامه خواهیم داد.  .

منبع سایت خبری تابناک

فرنام بسپار بازدید : 29 شنبه 08 خرداد 1400 نظرات (0)

دستاوردهای بزرگ و مثال‌زدنی این شرکت باید به‌درستی به جامعه منتقل شود
بهادری در ادامه ضمن اشاره به بخش اول بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری گفت: متأسفانه ما دستاوردهای انقلاب اسلامی را درست منتشر نکرده‌ایم؛ به‌عنوان ‌مثال، خود من به‌عنوان یک شهروند ایرانی که آن‌قدرها هم در حاشیه نبوده‌ام، از دستاوردهای حوزه فولاد تا این اندازه اطلاع نداشتم.

بام سبز

دشمن با تحریم‌های متعدد فولاد مبارکه نشان داد از این نقطه ضربه خورده است
اگرچه می‌دانم صنعت فولاد یک صنعت استراتژیک است و تعجب می‌کنم که کشورهای غربی و به‌ویژه آمریکا چگونه اجازه داده‌اند که ما حتی به این نقطه برسیم و قطعا جزو خط قرمزهای غرب بوده و طبیعی است که در کنار بسیاری از سرداران نظامی و بزرگان سیاسی و امنیتی و اطلاعاتی ما، بزرگان صنعتی ما را هم تحریم کنند. تحریم‌های صورت گرفته به معنای آن است که دشمن از این نقطه نیز ضربه خورده است و همه مسئولان باید در نظر داشته باشند که فولاد مبارکه با عملکرد خوب خود امید به آینده و روحیه خودباوری و نشاط را به جامعه پمپاژ می‌کند.

صنعت‌های زیرساختی و مادر مانند خون در رگ‌های جامعه هستند

شرکت های تولید کننده ورق ژئوممبران
بهادری به نقش کلیدی صنایع مادر پرداخت گفت: به نظر من نقش صنعت‌های زیرساختی در کشور مانند نقش خون در بدن است. اعتقاد دارم جایگاهی که این صنایع دارند موجب پمپاژ امید و روحیه به کل جامعه می‌شود و کل مجموعه صنعتی کشور را به فعالیت وامی‌دارد.

بهادری در ادامه فولاد مبارکه را یک صنعت مادر که دستاوردهای آن برای کل کشور مفید خواهد بود، دانست و خاطرنشان کرد: در این‌گونه حوزه‌ها باید نگاه ملی و اجتماعی را دنبال کنیم و آماده‌ایم تا در عرصه خدمات حقوقی به فولاد مبارکه و خانواده بیش از 20 هزارنفری پرسنل آن مجموعه مشارکت نماییم.

بهادری در ادامه افزود: ما نیز مانند فولاد مبارکه در دوران کرونا به وزیر بهداشت اعلام کردیم که وکلای ما خدمات حقوقی در این دوره را به‌طور رایگان به کادر درمانی ارائه خواهند کرد و این اعلام هم از طرف وکلا به‌صورت داوطلبانه صورت گرفت.

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه نیز در نشست صمیمی با رئیس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه مطرح کرد:
امکانات و نیروهای خود را برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها و کمک به اقتصاد کشور بسیج کرده‌ایم

حمیدرضا عظیمیان در این نشست صمیمی ضمن خوشامدگویی، به میزان تولید فولاد خام در شرکت فولاد مبارکه پرداخت و اظهار کرد: اکنون تولید زیر سقف کارخانه فولاد مبارکه در اصفهان به 7.2میلیون تن رسیده است و این یعنی تولید که در ابتدا 2.3 میلیون تن بوده در حال حاضر به بیش از سه برابر افزایش پیدا کرده است. همچنین در گروه فولاد مبارکه تولید فولاد خام به بیش از 10.2 میلیون تن رسیده است.

وی در ادامه افزود: گروه فولاد مبارکه بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد ایران و منطقه منا (شمال آفریقا و خاورمیانه) است. هرچند تولید فولاد ترکیه بیشتر از گروه فولاد مبارکه است، اما اینکه زیر یک سقف در یک واحد صنعتی هشت کوره قوس الکتریکی وجود داشته باشد در دنیا بی‌نظیر است. این مورد فقط در فولاد مبارکه وجود دارد و پس از آن یک کارخانه در مکزیک با پنج کوره قوس الکتریکی مشغول به فعالیت است.

ورق پلاستیکی استخر

عظیمیان با تشریح فرایندهای تولید و حجم بالای عملیات‌های اجرایی در فولاد مبارکه به جایگاه این کارخانه بزرگ صنعتی در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این شرکت یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای صنعتی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

فولاد مبارکه در طرح‌های توسعه، خودکفایی کشور را در زمینه‌های متعدد دنبال می‌کند
عظیمان در ادامه افزود: شرکت فولاد مبارکه در ایران منحصربه‌فرد و خاص است. در فولاد مبارکه شعاری وجود دارد به نام «از سنگ تا رنگ»؛ یعنی از معادن سنگ‌آهن تا ورق رنگی، ورق گالوانیزه و تمام حلقه‌های این زنجیره در فولاد مبارکه وجود دارد. علت اینکه سودآوری این شرکت هم نسبت به دیگر واحدهای فولادی بیشتر است وجود تمامی چرخه تولید در این شرکت است.

فولاد مبارکه لوکومو تیو صنعت ایران است
مدیرعامل فولاد مبارکه همچنین به مجموعه هلدینگ‌های این شرکت پرداخت و گفت: در گروه فولاد مبارکه سه هلدینگ وجود دارد و اخیرا چهارمین هلدینگ نیز فعالیتش را از سال ۹۹ آغاز کرده است. فولاد مبارکه هم یک بنگاه صنعتی است، هم یک بنگاه مالی. در بعد صنعتی به قول یکی از وزرا، فولاد مبارکه لوکوموتیو صنعت ایران است؛ یعنی زمانی که فولاد مبارکه کار می‌کند، چرخ سایر صنایع بزرگ کشور هم در حال چرخش است؛ چراکه مشتریان ما تنها و تنها شرکت‌های بزرگ صنعتی هستند. همچنین به لحاظ گردش مالی بالا، فولاد مبارکه یک بنگاه مالی هم محسوب می‌شود و یک شرکت ۱۰۰ درصد بورسی است؛ چون فولاد مبارکه برای تأمین مالی پروژه‌های خود نیازی به منابع ندارد و ما هیچ مشکل ارزی یا ریالی نداریم. بنابراین به دنبال این هستیم تا در اقتصاد و صنعت کشور بیشتر نقش‌آفرینی کنیم.

عظیمیان اشاره‌ای هم به وضعیت صادرات ورق‌های فولادی کرد و گفت: در بخش صادرات ورق، فولاد مبارکه تمامی استانداردهای اروپا را دارد و تا پیش از تحریم‌ها، محصولات این شرکت به تمام اروپا صادر می‌شد؛ از این جهت هم فولاد مبارکه یک برند بین‌المللی محسوب می‌شود.

استخر ذخیره ی کشاورزی

مدیرعامل فولاد مبارکه به پروژه‌های توسعه‌ای فولاد مبارکه پرداخت و افزود: در بخش توسعه و تولید محصولات جدید، پروژه‌های مختلفی در فولاد مبارکه در دستور کار قرار دارد و به دنبال این هستیم که کشور را در زمینه‌های متعدد خودکفا کنیم. به‌عنوان ‌مثال، فولاد مبارکه در پروژه 1000 کیلومتری انتقال نفت از گوره به جاسک که از جانب مقام معظم رهبری، استراتژیک‌ترین طرح دولت معرفی شده بود، مشارکت جدی کرد که موجب تضمین ادامه صادرات نفت کشور در شرایط خاص گردید و همگان در این پروژه شاهد بی‌اثر شدن تحریم‌ها در مسیر رشد و توسعه کشور بودند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به دستاوردهای مهم دیگر در ماه‌های اخیر اشاره کرد و افزود: در اسفندماه گذشته، تختال با ضخامت 300 میلی‌متر در فولاد مبارکه تولید شد و دو روز پس از تولید این محصول جدید، مدیرعامل شرکت نفت برای دریافت این محصول با ما تماس گرفت و اعلام کرد که برای انتقال نفت و گاز از جزایر به‌خصوص کیش به سرزمین اصلی دقیقا نیاز به چنین تختالی وجود دارد و مشتری این محصول شدند.

این موضوع باعث می‌شود تا تولید ما مجددا افزایش یابد و شرکت‌های نورد و لوله‌سازی نیز برای این پروژه فعالیت خواهند داشت. این روند در کل باعث می‌شود چرخ اقتصاد و صنعت در کشور به گردش درآید.

عظیمیان افزود: جایگاه فولاد مبارکه می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد؛ بنابراین امکانات و نیروهای خود را برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها و کمک به اقتصاد کشور بسیج کرده‌ایم. علی‌رغم اینکه بیشتر شرکت‌ها و صنایع ایران تحریم شدند، فولاد مبارکه تنها شرکتی بود که آمریکا به‌طور جداگانه سه بار آن را در فهرست تحریم‌های بسیار سخت خود قرار داد و حتی در آخرین روز دولت ترامپ، این شرکت و شخص بنده به‌عنوان تروریست در لیست تحریم‌ها قرار گرفتیم و البته به آن افتخار می‌کنیم.

در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی، فولاد مبارکه معتقد است که باید در اتفاقات و بحران‌ها در کنار مردم بایستد

ژئوتکستایل

مدیرعامل فولاد مبارکه در بخشی دیگر از صحبت‌هایش به مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت اشاره و اظهار کرد: در بخش مسئولیت‌های اجتماعی، فولاد مبارکه کارهای بزرگی انجام داده است. یکی از معضلات بزرگ دنیا در دوران کرونا تأمین اکسیژن بیمارستان‌ها بود و فولاد مبارکه اکسیژن مازاد خود را که در سال‌های گذشته به فروش می‌رساند، از دی‌ماه سال گذشته به‌صورت رایگان در اختیار بیمارستان‌ها قرار داد و تاکنون بیش از 13 هزار تن اکسیژن رایگان تحویل جامعه سلامت کشور داده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در حوزه کرونا بیش از 100 میلیارد تومان در عرصه‌های مختلف ازجمله اقلام و تجهیزات بیمارستانی بیمارستان‌های درمانگر بیماران کرونایی، تأمین مواد ضدعفونی‌کننده و همکاری و حمایت از نهادهای ذی‌ربط جهت مقابله با بیماری کرونا هزینه کرده‌ایم.

وی ادامه داد و گفت: اعتقاد فولاد مبارکه در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی این است که دولت در زمان جنگ با سختی توانسته فولاد مبارکه را راه‌اندازی کند؛ بنابراین در سال‌های گذشته، فولاد مبارکه باید در اتفاقات و بحران‌هایی مثل زلزله، سیل و... در کنار مردم بایستد، برای رهایی از این بحران‌ها کمک کند و در شرایط سخت کنار دولت باشد. البته طبیعی است که هرچه شرکت بزرگ‌تر باشد و درآمد بیشتری داشته باشد، بیشتر تحت‌فشار قرار می‌گیرد و حواشی بیشتری هم خواهد داشت. ما در سال‌های گذشته از سوی جریانات سیاسی بسیار تحت‌فشار قرار گرفته‌ایم. همین اخیرا در آذر و دی‌ماه 99 بازرسی ویژه‌ای را پشت سر گذاشتیم و تمامی همکاری‌های لازم را با سازمان بازرسی کشور انجام دادیم. خدا را شکر هیچ مسئله‌ای هم وجود نداشت و اکنون نیز میزبان تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی هستیم. ادعا نمی‌کنیم که فولاد مبارکه عاری از هرگونه ایراد و اشکالی است، اما اعتقاد داریم ازآنجاکه فولاد مبارکه سیستماتیک و بر اساس فرایندهای روشن و قانونی عمل می‌کند، اساسا تخلف قابل‌توجهی در آن امکان شکل گرفتن ندارد.

استخر ذخیره آب باران

عظیمیان در ادامه گفت: خوشبختانه فولاد مبارکه با قدرت مسیر خود را دنبال می‌کند. برنامه‌ای که ما در شرکت تا سال 1404 دنبال می‌کنیم این است که کشور را به‌طور کامل غنی از ورق فولادی کنیم. عظیمیان با اشاره به واردات 700 میلیون یورویی فولاد در سال گذشته به کشور گفت: نیمی از واردات فولادی در قالب ورق بوده و اکنون در صنعت‌های مختلف مثل خودروسازی، لوازم خانگی و... در برخی از بخش‌ها توانایی تولید بعضی از ورق‌های خاص در کشور وجود ندارد. فولاد مبارکه در برنامه‌های خود تا سال 1404 تولید این ورق‌ها را گنجانده است تا کشور را از هر نوع ورقی بی‌نیاز کنیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه ابراز خرسندی کرد که فولاد مبارکه برای رسیدن به اهداف خود نیاز به کمک مالی دولت ندارد و می‌تواند تمام نیاز خود را از لحاظ مالی تأمین کند.

منبع سایت خبری تابناک

فرنام بسپار بازدید : 29 پنجشنبه 30 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

کرج - ایرنا - رییس سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری کرج از آمادگی مدیریت شهری کرج برای مرمت کامل کاخ تاریخی مروارید در مهرشهر این کلانشهر خبر داد.

فروش ورق ژئوممبران 

پیمان بضاعتی پور روز شنبه به خبرنگاران  گفت:  عملیات نورپردازی، ساماندهی و بهسازی ساختمان‌های همجوار ،آسفالت و زیرسازی معابر، رنگ‌آمیزی و عملیات گسترده باغبانی شامل گل‌کاری‌های گل‌های فصلی و بهاره  مرتب‌سازی، بازپیرایی و جوان‌سازی درختان، کود دهی، کاشت و سَر زنی چمن تعمیر و تعویض تأسیسات آبیاری و پمپ‌های آب این مجموعه تاریخی طی ماه های اخیر تاکنون توسط شهرداری کرج انجام‌شده است.

وی  بیان داشت :  عملیات عایق‌بندی دریاچه کاخ  تاریخی مروارید با پوشش ژئوممبران و تعویض تأسیسات آبیاری و پمپ‌های آب انجام شده  که این دریاچه در برابر نور آفتاب ، یخ‌زدگی و عوامل بیولوژیکی به پایان رسیده است.

رییس  سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به کاشت گل‌های فصلی در کاخ مروارید، گفت: بیش از ۶ هزار گلدان گل اطلسی و شمعدانی و هشت هزار مترمربع چمن نشایی در محوطه کاخ تاریخی مروارید نصب و انجام شده است.

فروش ژئوممبران 

شهرداری کرج آماده مرمت کامل کاخ تاریخی مروارید است

بضاعتی پوراظهار داشت : امیدواریم با کمک دستگاه های اجرایی و نهادها بتوانیم مجموعه کاخ تاریخی مروارید را به عنوان یک اثر تاریخی به طور کامل مرمت و بازسازی کنیم .

کاخ تاریخی مروارید در دهه ۴۰ شمسی با معماری منحصر به فرد در ۱۱۰ هکتار از اراضی منطقه مهر شهر کرج ساخته شده است که این مجموعه شامل کاخ و محوطه اطراف می شود.

خرید ورق ژئوممبران

این کاخ براثر پدیده های جوی دچار آسیب شده که قرار است وزارت میراث فرهنگی با بررسی دقیق آسیب ها ،نحوه مرمت آن را اعلام کند.

منیع ایرنا نیوز

فرنام بسپار بازدید : 35 پنجشنبه 30 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار مهر، محسن سمیعی بعدازظهر دوشنبه در جلسه مدیریت پسماند شهرستان آزادشهر اظهارکرد: روزانه در سطح استان گلستان ۹۰۰ تن زباله خانگی تولید می شود که این زباله ها به دو سایت شرقی (آزادشهر) و غربی (آق قلا) منتقل می شوند.

ورق ژئوممبران ایرانی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان افزود: در سایت پسماند آزادشهر، تلاش شد با ایجاد لندفیل پیشرفته و استفاده از تکنولوژی روز دنیا همچون عایق کاری ژئوممبران و لوله گذاری در کف آن از نفوذ شیرابه زباله ها به درون زمین و دفن سنتی زباله جلوگیری شود.

وی بیان کرد: راه اندازی خط پردازش ۲۵۰ تنی با امکانات جدید در این سایت با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال تا پایان امسال از دیگر برنامه های مدیریت پسماند گلستان است.

مصارف ورق ژئوممبران

سمیعی اضافه کرد: سایت پسماند زباله شهرستان آزادشهر در حاشیه جاده آزادشهر - مینودشت قرار دارد و روزانه بیش از ۲۸۰ تن زباله شرق استان در این محل جمع آوری و دفن می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان نوسازی تجهیزات و ماشین آلات حوزه خدمات شهری را یکی از مهم ترین اولویت‌های پسماند برشمرد که باعث کاهش هزینه های نگهداری، تعمیر و خرید قطعات می شود.

قیمت ورق ژئوممبران

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح تفکیک زباله از مبدا، بیان کرد: در شرایط کنونی بهترین گزینه اجرای «تفکیک زباله در مبدأ و جداسازی زباله‌های قابل بازیافت از زباله‌های تَر» است که باید هر چه زودتر از طریق فرهنگ سازی این امر مهم را عملیاتی کرد و برای ساماندهی زباله گردها بر اساس قانون همراهی همه دستگاه ذیربط الزامی است.

منبع مهر نیوز

فرنام بسپار بازدید : 24 پنجشنبه 30 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

ورق ژئوممبران

مشخصات ورق ژئوممبرانه گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مدیر دفتر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: یکی از راهکارهای تأمین آب در مناطق دارای آب و هوای خشک برای آبیاری کشاورزی استفاده از استخرهای تنظیمی است، از این رو در استان اصفهان تاکنون ۱۲۳ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری اجرا شده است.

مجید امینی با اشاره به افزایش حوادث غرق شدگی افراد به ویژه کودکان و نوجوان در استخرهای کشاورزی اظهار کرد: ۹۹ درصد تلفات جانی در استخرهای با عایق ژئوممبران و در تابستان‌ها رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه استخرهای کشاورزی با توجه به نوع استفاده در چهار نوع ژئوممبران، بتنی، آجری، سنگی و سیمانی ساخته می‌شوند، افزود: استخرهای ژئوممبران به رغم مشکلاتی که به وجود می‌آورند مورد استفاده کشاورزان است؛ نصب آسان و فوری، هزینه کمتر نصب، آب بندی صد در صد، کارایی طولانی مدت و نچسبیدن جلبک از جمله دلایل استفاده از استخرهای ژئوممبران است.

تولیدکننده ورق ژئوممبران

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: یکی از پروژه‌های تأمین آب در مناطق دارای آب و هوای خشک استفاده از استخرهای تنظیمی برای آبیاری کشاورزان است، از این رو در استان اصفهان تاکنون ۱۲۳ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری اجرا شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۳۰ استخر تحت فشار در استان وجود دارد، اضافه کرد: متوسط اجرای هر طرح آبیاری ۱۰۰ هکتار است.

ورق های ژئوممبران

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به نظارت سازمان جهاد کشاورزی بر افرادی که از سیستم نوین آبیاری استفاده می‌کنند، گفت: هنگامی که یک استخر ساخته می‌شود باید در فاصله یک و نیم متری آن فنس کشی و تابلوی شنا ممنوع نصب شود، همچنین استفاده از نردبان‌های شناور و طناب در استخرها ضروری است اما برخی افراد بدون رعایت موارد ایمنی به ساخت استخر اقدام می‌کنند.

منبع ایانا نیوز

فرنام بسپار بازدید : 38 پنجشنبه 30 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، با آغاز اجرای طرح موفق ماهی دار کردن استخرهای ذخیره آب کشاورزی با انواع کپور ماهیان و همزمان با شروع فصل کشاورزی با هدف بهره برداری بهینه از آب کشاورزی و منابع آبی خرد ( استخرهای ذخیره آب کشاورزی )،  تاکنون تعدادی از این استخرهای ذخیره آب کشاورزی با بیش از ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی استان (کپور و آمور) ماهی دار شده اند که اجرای این طرح تا اواسط خرداد ماه همچنان ادامه خواهد داشت .

مشخصات ورق ژئوممبران

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت : بیش از ۵۰ درصد شهرستان‌های استان نظیر نایین، خوروبیابانک ،گلپایگان، نطنز، اردستان، مبارکه ،برخوار، نجف‌آباد و مناطق شرق اصفهان مستعد  پرورش ماهیان گرمابی هستند وی افزود بهترین دما برای پرورش ماهیان گرمابی بین ۲۳ الی ۲۵ درجه وماهیان گرمابی مناسب برای پرورش در این استخر ها از نوع آمور، کپور معمولی، فیتوفاک یا کپور نقره ای، بیگ هد یا سرگنده است که در حال حاضر بازارپسندی خوبی دارد.

عباسی اضافه کرد: در استان اصفهان بیش از ۲۰۰۰ استخر کشاورزی داریم که حدود ۵۰ درصد آنها مستعد پرورش ماهی است و از آب آنها به دو منظور کشاورزی و پرورش ماهی می توان بهره برد که به همین دلیل به استخرهای دو منظوره معروف هستند.

پوشش ژئوممبران

وی ادامه داد: از این استخرها  برای آبیاری زمین‌های زراعی و  پرورش ماهی مناسب است.  نکته مهم درباره  استخرهای دو منظوره این است که بهره‌وری آب را بالا برده و خروجی فضولات ماهیان باعث غنی سازی آب و خاک و کاهش مصرف کودهای شیمیایی و افزایش محصولات کشاورزی می گردد و علاوه بر آن باعث افزایش درآمد کشاورزان و افزایش مصرف ماهی در استان نیز می شود.

 مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: فصل بهار؛  فصل ماهی دار کردن استخرهای ذخیره آب کشاورزی است و هم اکنون حدود یک ماه است که توزیع بچه ماهی با همکاری شیلات و دامپزشکی استان در این  استخرها انجام شده  و این روند تا اواسط خرداد ماه همچنان ادامه دارد.

وی افزود: پیش بینی می شود بعد از گذشت ۶ الی ۸ ماه بیش از هزار تن ماهی از این استخرها برداشت شود.

ژئوممبران

گفتنی است؛ در شرایط معمولی به طور میانگین در هر استخر هزار متری حدود ۲ هزار بچه ماهی ریخته می شود که با اعمال مدیریت صحیح و اصولی در نهایت دو الی سه تن ماهی خوراکی گرمابی از هر استخر برداشت می شود؛ نکته مهم و ضروری  آنکه استخردارانحتماً قبل از ماهی دار کردن با مراجعه به سایت شیلات استان اصفهان و همچنین ارتباط  و مشاوره تلفنی با کارشناسان شیلات با کسب حداقل اطلاعات اولیه پرورش ماهی در این استخرها نسبت به ماهی دار نمودن اقدام  کنند.

منبع سایت ایانا

فرنام بسپار بازدید : 31 جمعه 17 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

روح الله قهرمانی چابک در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به وجود دریای خزر و پتانسیل های موجود در بخش شیلات زمینه فراوانی برای اشتغال در این بخش وجود دارد.

roof garden

وی عنوان کرد: در سالهای اخیر توجه به امر آبزی پروری همواره مورد تأکید مسئولان قرار داشته و در سفرهای هیئت دولت به استان گیلان مصوبات خوبی در این زمینه به تصویب رسیده است.

استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه صید و صیادی در آب های دریای خزر سابقه ای طولانی دارد، اظهار داشت: پرورش انواع آبزیان و صید آنها و همچنین فرآوری بهداشتی محصولات دریایی و بازاریابی محصولات در بازارهای داخلی و بین المللی، علاوه بر اشتغالزایی موجب رونق اقتصادی نیز خواهد شد.

حوضچه تبخیر

وی خاطرنشان کرد: در خصوص صنایع فرآوری تولیدات دریایی فعالیت های خوبی صورت گرفته و این بخش از صنعت شیلات با داشتن ارزش افزوده زمینه های مستعدی برای صادرات فرآورده ها به بازارهای جهانی و ایجاد اشتغال مولد و پایدار را به همراه دارد.

قهرمانی چابک تصریح کرد: با استفاده از سیستم های فرآوری نوین می توان محصولات دریایی را 150 نوع غذای دریایی تبدیل کرد که تولید این محصولات با همکاری و حضور صاحبان صنایع بخش خصوصی با توجه به درآمدزایی بالا بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

وی اظهار داشت: توسعه آبزی پروری در استان با بهره گیری از روش پرورش ماهی در قفس می تواند از 20 تا 80 هزار شغل در گیلان ایجاد کند.

احداث آزاد راه دریایی آستارا - گرگان از پیشروی آب دریای خزر جلوگیری می کند

پوشش استخر کشاورزی

استاندار گیلان همچنین با اشاره به احداث آزاد راه دریایی آستارا - گرگان گفت: این آزاد راه با توجه به محدودیت زمین و ضرورت حفظ جنگل ها و حفظ محیط زیست به طول هزار کیلومتر با روش ژئوسنتتیک و ژئوتیوپ در فاصله 150 متری از ساحل دریا ایجاد می شود.

وی عنوان کرد: ایجاد این آزاد راه دریایی علاوه برکاهش مشکلات ترافیکی بعنوان دیواری خواهد بود که از پیشروی آب دریای خزر جلوگیری بعمل می آورد.

قهرمانی چابک افزود: با ایجاد آزاد راه در ساحل دریا می توان با احداث استخرهای پرورش ماهی با پمپاژ آب دریا در محیطی طبیعی به تکثیر ماهیان گوناگون بویژه ماهیان خاویاری پرداخت که این امر موجب رونق اقتصادی و اشتغالزایی نیز می شود.

وی همچنین با اشاره به توسعه بندر 70 هکتاری موجود، بیان داشت: در حال حاضر باتوجه به محدودیت زمین 40 هکتار از زمین های دریا در حال استحصال است که تاکنون 15 هکتار محقق شده و با اتمام این اقدام بندر انزلی به 110 هکتار توسعه می یابد و ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه این بندر از پنج میلیون تن در سال 87 اکنون به 9 میلیون تن رسیده که این رقم در آینده نزدیک به 11 میلیون تن افزایش می یابد تا بندر انزلی بعنوان بزرگترین بندر منطقه آسیای میانه و قفقاز مطرح باشد.

ورق پلاستیکی نازک

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به سفر اخیر هیئت دولت به استان گیلان و اتخاذ تصمیمات ارزشمند برای توسعه روز افزون استان اظهارداشت: برگزاری کار گروه کشاورزی، اشتغال و گردشگری در استان گیلان و تفویض اختیارات ماده 138 و 127 قانون اساسی به این کارگروه ها که با حضور معاون اول ریاست جمهور و تعدادی از وزرا و با عضویت استاندار گیلان می تواند بسیاری از خواسته های استان را تحقق بخشد زیرا تمامی تصمیمات گرفته شده در این کارگروه ها به منزله تصمیم هیئت دولت خواهد بود و قابلیت اجرا دارد.

وی در ادامه تأکید کرد: با شناسایی نقاط ضعف وقوت بخش شیلات و توسعه صنایع فرآوری محصولات دریایی و همچنین حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی زمینه توسعه این صنعت در استان مهیا شود.

منبع سایت خبری مهر

فرنام بسپار بازدید : 15 جمعه 17 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

به گزارش خبرگزاری مهر، پژمان پشمچی زاده با بیان اینکه صفحات ژئوگرید در محل های تعیین شده نصب شده است ، افزود: با اجرای این طرح علاوه بر ارتقاء و بهبود منظر شهری از رانش زمین و خاک در تپه های ژئوسل در ضلع شمالی شهید همت نرسیده به بزرگراه شهید چمران جلوگیری می شود.

هیپ لیچ

وی ادامه داد: در اجرای این طرح، تمامی زیر ساخت ها از قبیل اجرای شبکه آبرسانی، تسطیح و رگراژ زمین و اجرای سیستم روشنایی لحاظ شده است.

پشمچی زاده یادآور شد: این طرح از اواسط اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا هفته اول اردیبهشت ماه به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه طرح ژئوگراید درخصوص تثبیت خاک اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: ژئوگریدها گروهی از خانواده ژئوسینتتیک ها هستند که از جنس پلی استر و پلی اتیلن و یا ترکیبی از این مواد و یا سایر مواد مشابه بوده و در ضخامت، سایز و ابعاد مختلف به صورت شبکه های سه بعدی تولید می شوند.

عایق استخر خاکی

شهردار منطقه 3 اظهار کرد: ژئوگرید ها به عنوان تقویت کننده های مناسب مورد استفاده قرار می گیرند زیرا آنها دارای مقاومت کششی بالا و قفل شدگی قابل توجهی در ساختار شبکه هستند.

وی گفت: این دسته از ژئوسنتتیک ها معمولا در مناطقی که دارای شیب تند یا خاک ها اشباع و نم دار هستند در بالا و پایین لایه ژئوتکستایل قرار می گیرند.

روف گاردن

ژئوگریدها با جنس فایبرگلاس یک نوع با کیفیت بالاست که به عنوان تقویت کننده های مهمی در جاده ها مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از ژئوگرید با پوششی از PVC برای تقویت اسفالت سطحی، زیر اساس با خصوصیات کششی بالا به صورت ژئوگریدهای دومحوره استفاده می شود که دارای خصوصیات دیگری مثل مدول بالا ، دوام دراز مدت و طویل شدگی کم هستند. همچنین این نوع از ژئوگرید در بستر سازی مسیر راه آهن ، فرودگاه، و پایدارسازی شیب به کار می رود.

منبع سایت خبری مهر

فرنام بسپار بازدید : 26 جمعه 17 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ دکتر علیرضا نوری مجری طرح «ارزیابی عملکرد برشی بین لایه ای روسازی آسفالتی مسلح شده با ژئوکامپوزیت» گفت : مقاومت برشی بین لایه های روکش و روسازی قدیمی موثرترین خصوصیت روکش برای جلوگیری از جمع شدگی  در آسفالت است.

استخر کشاورزی

وی افزود: در بسیاری از روسازیهای دارای روکش به خصوص روسازیهایی که در آنها از ژئوسنتتیکها برای تقویت روکش در برابر ترک خوردگی استفاده شده است کم بودن مقاومت برشی بین لایه روکش و روسازی قدیمی موجب می شود که مقاومت روسازی در برابر برخی خرابیها از جمله جمع شدگی روکش که به صورت خرابی هلالی شکل بروز می کند بسیار کاهش یابد.

نوری اظهار داشت: عموما این خرابی در محلهایی که روسازی در معرض بارگذاری سطحی و به موازات سطح روسازی قرار می گیرد مشاهده می شود. این محلها می توانند محل شتاب گیری خودروها، شیبهای مسیر راه، محل ترمز گیری خودروها و همچنین محل دورزدن خودروها باشند. البته پیش نیاز دیگر بروز این نوع خرابی ضعف در اتصال روکش آسفالتی به لایه روسازی قدیمی است. 

وی افزود: به منظور پیشگیری از بروز برخی خرابیها در روکش آسفالتی از مصالحی به نام ژئوسنتتیک استفاده می شود که پارچه هایی با مقاومت و مشخصات معینی هستند و در بین لایه روکش و لایه روسازی قدیمی به کار می روند.

آبیاری تحت فشار

نوری ادامه داد: این مصالح به رغم این که موجب کاهش برخی ترک خوردگیها در روکش می شوند، می توانند خود عامل کاهش مقاومت برشی بین لایه روکش و لایه زیرین شده و خرابیهایی را به روسازی تحمیل می کند؛ در این پژوهش راهکارهایی در خصوص ایجاد تغییر در ژئوسنتتیکها به گونه ای که ضمن حفظ مقاومت در برابر ترک خوردگی، روکش را در برابر جمع شدن محافظت کند نیز ارائه شد.

این محقق استفاده از دستگاه اندازه گیری مقاومت بیرون کشش (Pull-out) ژئوسنتتیک از محیط آسفالتی که طی این پژوهش طراحی و ساخته شد را یکی از راهکارهای ارزیابی عملکرد ژئوسنتتیک در محیط آسفالتی و در پی آن بهبود عملکرد این مصالح دانست.  

مجری طرح با بیان اینکه ارزیابی مقاومت برشی بین لایه ها طی سالهای اخیر در کشورهای پیشرفته نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر برخی دستگاههای جدید به منظور ارزیابی مقاومت برشی بین لایه روکش و روسازی زیرین ارائه شده اند که عمدتا تنها اثر بار ناشی از شتاب گیری، ترمز گیری و ... را در قالب بار برشی در نظر می گیرند و امکان شبیه سازی مناسب اثر قائم ناشی از وزن خودروها و سختی روسازی را ندارند.

دامپ لیچینگ

وی بیان کرد: همچنین عدم تقارن نمونه منجر به بروز برخی لنگرهای ناخواسته در آزمایش می شود که نتایج آزمایش را تحت تاثیر خود قرار می دهد. برای رفع مشکلات دستگاههای پیشین و به منظور ارائه دستگاهی آزمایشگاهی که امکان ارائه نتایج دقیقتر را داشته باشد دستگاهی با نام (AUT-SLT) در دانشگاه صنعتی امیرکبیر طراحی و ساخته شد.

وی افزود: این دستگاه که توانایی بارگذاری برشی سیکلی را نیزدارد، با نام تیم تحقیقاتی و دانشگاه صنعتی امیرکبیر به ثبت رسیده است و طی آزمایشهای متعدد صحت پاسخها و تکرار پذیری آنها کنترل شد. 

نوری بیان کرد: دستگاه SLT که در خصوص آن توضیح داده شد به خودی خود امکان آزمایش در محل پروژه را ندارد و نیازمند اخذ نمونه از محل پروژه و انتقال به آزمایشگاه است. همچنین در صورتی که تحقیقی در محیط آزمایشگاه در حوزه فناوریهای نوین پیش از اجرا توسط شهرداریها و وزارت راه و شهرسازی مد نظر باشد، در محدوده توان پاسخگویی این دستگاه است. بعلاوه میتوان مقدار اندود تک کت را نیز با استفاده از نتایج این دستگاه بهینه کرد.

خرید ژئوتکستایل در تهران

وی اضافه کرد: به منظور پاسخ به نیاز مهندسین در خصوص اندازه گیری مقاومت برشی در محل پروژه به نحوی سریع و با کمترین میزان خرابی، دستگاه دیگری با نام (AUT-SFT) طراحی و ساخته شد که تنها با ایجاد یک برش مربع شکل بر روی روسازی در محل پروژه و قرار دادن فک دستگاه درون برش امکان آغاز آزمایش وجود دارد.

وی ادامه داد: دستگاه با اتصال به برق فندکی خودروی حامل می تواند آغاز به کار کرده و با اعمال بار قائم یا بدون آن مقدار مقاومت برشی بین لایه ها را اندازه گیری می کند. این دستگاه علاوه بر امکان اندازه گیری مقاومت برشی در محل پروژه می تواند با ایجاد تغییرات کوچکی مقاومت کششی بین لایه ها را نیز ارزیابی کند.

وی با یادآوری این نکته که کار با نمونه های تقویت شده با ژئوسنتتیک نیازمند توجه به ملزومات مربوط به این نمونه ها و پیشگیری از دستخورده شدن آنهاست افزود: یکی از مهمترین مزایای پژوهش حاضر آن است که ملزومات این مصالح مهم و موثر را نیز در نظر گرفته است و هم روش ساخت نمونه، هم دستگاههای ارائه شده و هم روش آزمایش امکان به کارگیری نمونه های تقویت شده باژئوسنتیک را دارند. 

وی توسعه مدلی میان مقاومت برشی بین لایه های روسازی و رشد ترک انعکاسی را از دیگر مزایای این پژوهش دانست که بر اساس آن می توان با بهبود مقاومت برشی بین روکش و لایه روسازی زیرین عملکرد روسازی در برابر ترک خوردگی انعکاسی را نیز بهبود بخشید و از این راه صرفه جویی قابل توجهی را در تعمیرات آتی راه شاهد بود. 

ایزولاسیون کانال

 این پژوهش توسط دکتر علیرضا نوری و به راهنمایی دکتر فریدون مقدس نژاد و دکتر علی خدایی از اعضاء هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر انجام گرفته است.

منبع سایت خبری مهر

فرنام بسپار بازدید : 214 جمعه 17 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، با توجه به قیمت بالای زمین، نیاز به تأمین پارکینگ و … نیاز به پایدارسازی گودها روز به روز بیشتر می‌شود. روش‌های پایدارسازی گودها به طور کلی به صورت زیر است که در ادامه شرح داده می‌شوند:

۱) میخکوبی یا نیلینگ (Nailing)

عایق رطوبتی ژئوممبران

۲) مهارگذاری یا انکراژ (Anchorage)

۳) ساخت از بالا به پایین یا تاپ دان (Top & Down Construction)

۴) مهار متقابل یا استرات (Strut)

۵) دیوار برلنی ( Berlin Wall)

۶) سازه نگهبان خرپایی (Truss Retaining Structure)

۷) دیوار دیافراگمی ( Diaphragm Pile Wall)

۸) سپرکوبی ( Sheet Pile)

۹) خاک مسلح یا ژئوسنتتیک ( Geosynthetict)

فروش ژئوممبران در کرج

۱) میخکوبی، نیلینگ

میخ کوبی دیواره‌ها به معنای مسلح کردن خاک به وسیله قرار دادن میلگرد در داخل خاک می‌باشد. میلگردها داخل گمانه‌هایی که در دیواره خاکی حفاری می‌شود، قرار می‌گیرند و به منظور جلوگیری از خوردگی میلگردها و انتقال مناسب‌تر نیروها بین خاک و میلگرد توسط دوغاب سیمان پر می‌شوند.

۲) مهارگذاری، انکراژ

اصول روش مهارگذاری با روش میخکوبی مشابهت دارد و تفاوت عمده در اعمال نیروی پس تنیدگی می‌باشد.

طراحی و اجرای پایدارسازی گود به روش مهارگذاری (انکراژ) – شرکت ایستاسازه

۳) ساخت بالا به پایین، تاپ دان

در روش ساخت بالا به پایین سازه اصلی از بالا به پایین اجرا و همزمان با گودبرداری انجام می‌گردد.

۴) مهار متقابل، استرات

در این روش از اعضای فشاری جهت انتقال نیروی فشار خاک استفاده می‌گردد. اجزای تشکیل دهنده این سیستم به طور کلی شامل دیوار، اعضای فشاری و اعضای واسط بین دیوار و اعضای فشاری می‌باشد.

مواد تشکیل دهنده ژئوممبران

اجرای پایدارسازی گود به روش مهارمتقابل (استرات) – توسط مدیران شرکت ایستاسازه

۵) دیوار برلنی

یکی از روش‌های پایدارسازی گودها روش دیوار برلنی می‌باشد. در این روش با استفاده از ترکیبی از شمع‌های بتنی یا فولادی و رویه بتنی (شاتکریت) پایدارسازی گود انجام می‌گردد.

۶) سازه نگهبان خرپایی

در روش اجرای سازه نگهبان خرپایی که یکی از روش‌های پایدارسازی گودهای نیمه عمیق است، فشار خاک وارد بر دیواره گود از طریق اعضای افقی و مورب به کف گود منتقل می‌گردد.

اعضای قائم می‌تواند به صورت فلزی یا بتنی باشند. اعضای افقی و مورب خرپا معمولاً به صورت فلزی ساخته می‌شوند.

۷) دیوار دیافراگمی

ورق پلاستیک

یکی از روش‌های پایدارسازی گودهای عمیق دیوار دیافراگمی می‌باشد. در این روش جهت حفاظت از ریزش دیواره گود، دیواره‌ای بتنی اجرا می‌گردد.

۸) سپرکوبی

روش سپرکوبی با استفاده از کوبش اعضای بتنی یا فلزی در دیواره گود انجام می‌گردد و به دلیل عدم نیاز به گیرش بتن، در زمان اجرای پروژه صرفه جویی می‌گردد.

۹) خاک مسلح

به محصولاتی که مشکلات خاک‌های مسئله دار را برطرف می‌کنند خاک مسلح اطلاق می‌گردد. ژئوتکستایل، ژئوگرید، ژئوممبران، ژئونت، جی سی ال یا ژئوسنتتیک کلی لاینر، ژئوفوم، ژئوسل و ژئوکامپوزیت بعضی از انواع ژئوسنتتیک ها می‌باشند.

شرکت ایستاسازه

ژئوسنتتیک


با تکیه بر دانش فنی و سوابق مدیران خود در مهندسی و ساخت پروژه‌های عمرانی و با هدف توسعه و گسترش فناوری نوین و تکنیک‌های روز دنیا در زمینه مدیریت، طراحی، ساخت و اجرای پروژه‌های عمرانی شکل گرفته است.

این شرکت با برخورداری از نیروهای جوان، مجرب، خلاق و نوآور، با تکیه بر تخصص و صداقت در کار و بهره گیری از آخرین دستاوردهای علمی و تکنولوژیکی درصدد ارائه خدمات مهندسی در گستره وسیعی از زمینه‌های مهندسی عمران می‌باشد.

دانش علمی و فنی در کنار تجربه‌ی اجرایی، مدیریتی و قراردادی، تیم فنی مهندسی “ایستاسازه” را به گروهی قابل اعتماد، جهت واگذاری کلیه مراحل برنامه ریزی، طراحی، اجرا و نیز مدیریت و نظارت راهبردی پروژه‌های عمرانی – ژئوتکنیکی تبدیل و انجام موفقیت‌آمیز بسیاری از پروژه‌های متنوع طرح و اجرای پایدارسازی و بهسازی خاک را تضمین نموده است.

شرکت ایستاسازه

با استفاده از تجهیزات نرم افزاری، سخت افزاری و ماشین آلات تخصصی مربوطه فعالیت خود را در زمینه خاص ژئوتکنیکی شامل مشاوره‌های تخصصی، ارائه راهکار مناسب جهت اصلاح مشکلات ژئوتکنیکی در پروژه‌های عمرانی، طراحی و اجرای سیستم‌های خاص پایدارسازی دیواره‌های خاکی و روش‌های نوین بهسازی خاکی به انجام می‌رساند.

ایزولاسیون استخر

این فعالیت‌ها شامل کلیه خدمات مطالعات و شناسایی‌های ژئوتکنیکی، نظارت تخصصی، ابزار دقیق و رفتارسنجی پروژه‌های ژئوتکنیکی، بهسازی لرزه‌ای ژئوتکنیکی سازه‌های موجود، طراحی و اجرای سیستم‌های پایدارسازی ترانشه ها و گودها: به روش‌های نیلینگ، انکراژ، ساخت از بالا به پایین یا تاپ دان، دیوار برلنی، استرات و سازه نگهبان، اجرای میکروپایل، روش‌های نوین حفاری و تزریق، دیوارهای خاک مسلح و ژئوسینتتیک ها، کنترل تراوش آب و زهکشی باشد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع سایت خبری مهر

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 21
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 48
  • بازدید ماه : 113
  • بازدید سال : 310
  • بازدید کلی : 1,208